Husaberg med 700cc 2-takt´s Enstånka

Kan någon vänlig själ hjälpa mig lite

Ang utväxlingen
Nu tror jag att 13-45 kan funka

Har någon tid att kolla... och ge era åsikter / Dubbel kolla
Facts of the myth
Mx däck 19"x 100? / 110
Max drev fram 14 tagg (skulle föredra 13)
Drev bak valfritt

Ang körning så är detta tänkt till Grusväg = den bör göra minst 150km/H vid 7000rpm
Eller är det för lite?

Utväxling
Primärtrieb:
1,96 (66/31)
Getriebe:
1.Gang: 1,529 (26/17)
2.Gang: 1,263 (24/19)
3.Gang: 1.047 (22/21)
4.Gang: 0,869 (20/23
 
Mja nu var det så att det var ingen exakt mätning...

Kranarna beställa =)
Ang drevning så visar det sig att min ktm 380 tydligen har samma drev fram och bak som husa/zabel kombon


Så jag kommer flytta över det för att se var jag landar =)
 
Efter Mycket om och men

Klar !
2i87hqo.jpg

Ja koppar böjarna ska målas
Redo för hem färd till Wermland (den gick i en Saab 900)
2ih2gew.jpg


Och...
Nu är den prov körd =)

Problem:1 Luftfiltret flödar för lite måste fixas (Kn Modell Super kort ?)
Problem:2 Drevningen blev helt åt helvete (Bytas) topfart ca 80-100 på 1:an
Problem:3 Båda kranarna från Tanken läcker (Bytas)
Problem:4 Nästan omöjlig att starta =) Än så länge endast bogserad igång (ska bygga en så kallad Paddock starter / Bump starter så man slipper kallstarta den...

MEN JÄVLAR VA DEN GÅR !!!

Kan komma en liten film snutt imorn med motorn igång så ni får höra hur den låter
Har ett liknande bygge med en Mth 650 motor jag köpte filter socka på dahlhems passa perfekt
Ska inte vara några problem att kicka igång om allt är som det ska, provat att byta stift?
 
Uppdate

Den går numera att starta med kick =) Problemet var att om man höll in pys ventilen för mycket så stängde den igen...

Nya drevningen blev riktigt bra 13-45 ist för 14-38

Vanliga drev utan offset verkar funka

Fick fram förgasaren ca 2cm till så nu sitter det även filter på =) dock inte ultimat men funkar

Kvar är dödmans grepp...

Funderar nu på att göra mig av med den men vad kan man begära ? om någon är intresserad PM:A
 
Om Husabergen var vägreggad så borde det utan större bekymmer gå att regga in denna som ombyggt fordon :)
 
En riktig brottarmoppe du har där, krävs en STARK chaufför för att kunna hålla den igång ordentligt!
Alternativt kan man ju ägna sig åt spruta hinkvis med grus och liknande på alla som vill köra om.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top