Husaberg kickaxel av..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tjohoppla nu var det min tur att kicka av kickaxeln på min Husaberg... så det är bara å lägga sig å skruva nu då.. vart ju inte direkt förvånad att det hände.. :arsele

så hur många andra på forumet har bytt å hur många gånger på hur lång tid? :)

wdac skrev:
Tjohoppla nu var det min tur att kicka av kickaxeln på min Husaberg... så det är bara å lägga sig å skruva nu då.. vart ju inte direkt förvånad att det hände.. :arsele

Äsch varför byta. Spring igång den i stället :hihi

Aldrig kickat av någon axel på någon av mina bergare!
är ingen större operation att byta den heller bara lite pyssel med fjädern som måsre spännas och ej får hoppa ur..

de lustiga är att man ser att det är en gjut "bubbla" i axeln (där den gick av) så andreas å jag har konstaterat att det mycke möjligt att den gick av pga det.. :arsele

håkej ska tänka på det när vi mekar tackar Freddie :)

wdac skrev:

Min kickaxel pajade när hojen var styvt ett år, 2 månader sedan. I samma veva byttes krysskilen som pajat pga kamdrevet satt något löst.

wdac skrev:

jag oxå!!! gick av precis där gängorna slutar på den där skruven som fäster kicken. frågan då!? vad kostar en ny axel? lämnade in den för att dom skulle fixa axeln och samtidigt felande startmotor. fick aldrig något svar från dom om pris....eller om man måste dela motorn. finns det nå sprängskisser här på nätet? :huvet

Det räcker att ta bort kåpan på kopplingssidan för att byta kickaxel.Verkstadshandbok går att ladda ner på www.husaberg.se

Verkar va en svag länk det där på husorna.. när vi va på midlanda förra året lyckades två polare kicka av sina axlar med nån timmes mellanrum.... :3freak

Synd att det e så mycket skruvande på husan (gör kanske inget om man KAN meka ) annars hade jag fan övervägt att skaffa en.. -04 jag prövade va grym... smidig som fan.

Ni som köpt era 04:or nya, får man med verstadshandboken eller? Jag fick bara med manual + sparepartlist...

Jag fick inte heller med någon verkstadshandbok.Men den finns ju att ladda ner.Men den behövs ju knappt när man har Husabergs überkvalitet att lita till ;)

pila skrev:
jag oxå!!! gick av precis där gängorna slutar på den där skruven som fäster kicken. frågan då!? vad kostar en ny axel? lämnade in den för att dom skulle fixa axeln och samtidigt felande startmotor. fick aldrig något svar från dom om pris....eller om man måste dela motorn. finns det nå sprängskisser här på nätet? :huvet

Sökning på www.karlstrommotor.se

ArtikelNr Beskrivning ↑ Pris Lägg till
Bild saknas 23009701 KICK-START SPINDLE 94 897,30 SEK
I lager 2 stycken.

Reservdelen + arbetstid. Min 2h skulle jag gissa ---> ca 2000:- :D

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...