Husaberg HJÄÄÄLP

Nu spinner den som en katt igen
var ju grislugnt bara man var i rätt ÖD

Tack grabbar :tummenupp :tummenupp
 
walste skrev:
Nu spinner den som en katt igen
var ju grislugnt bara man var i rätt ÖD

Tack grabbar :tummenupp :tummenupp

Som en katt :va då har du gjort fel, skall låta så man tror man skall skita ner sig :tuttar Hårt o brutalt :banana

hehe...bara ut o busa :Bugar :Bugar :Bugar
 
En ventil är ju stängd mer än halva tiden. Bara att ställa nånstans där. (O snurra runt (åt rätt håll !) en bit i taget o känna att spelet inte är mycket större nån annanstans; om man vill vara säker.) Fast då kan man inte ställa insug o avgas vid samma läge.

En del motorer har autodekomp som kan spöka oxå.
/u
 
ulf_lundin skrev:
En ventil är ju stängd mer än halva tiden. Bara att ställa nånstans där. (O snurra runt (åt rätt håll !) en bit i taget o känna att spelet inte är mycket större nån annanstans; om man vill vara säker.) Fast då kan man inte ställa insug o avgas vid samma läge.

En del motorer har autodekomp som kan spöka oxå.
/u

Jag brukar göra så med men det är inget att råda nån som inte är säker på hur man gör för om du ställer i ett läge när vippan snart är på väg att öppna eller precis har stängt så får du ett för stort spel. Vet man hur man gör är det snabbaste sättet för man behöver inte ens ta ur tändstiftet.

Daniel...
 
ypvs skrev:
Men med husa använder vi inte bladmått utan drar ner inställningsbultarna till de ligger an och drar sen tillbaka 1/4-1/3 varv och låser....
Det lät väldigt mycket :va Jag kör 1/8-1/6 varv
 
ypvs skrev:
He he, ja det spelar roll...

Ok...
Ner med en skruvmejsel i stifthålet.
Snurra veven till du hittar övre dödläge. När du är där dra veven lite fram och tillbaka, rör sig vipporna då är du fel och fortsätter ett varv till till nästa ÖD. Där gör du samma sak och då rör sig vipporna ej...
Ställ in. Men med husa använder vi inte bladmått utan drar ner inställningsbultarna till de ligger an och drar sen tillbaka 1/4-1/3 varv och låser....

Daniel...

Men om man redan skruvat bort allt och ska ställa ventilerna så kan man ju lika gärna använda sig av bladmått, då är man ju säker.
tar ju inte längre tid med bladmåttet än å skruva ut 1/4-1/3 varv....eller!?!?!
 
walste skrev:
Men om man redan skruvat bort allt och ska ställa ventilerna så kan man ju lika gärna använda sig av bladmått, då är man ju säker.
tar ju inte längre tid med bladmåttet än å skruva ut 1/4-1/3 varv....eller!?!?!

Är det enkelt för dig att använda bladmått så har du skruvat bort för mycket...
Sadel, tank, de två ventil-locken och generatorkåpan är allt du behöver ta bort... Inte hela ventilkåpan.


Daniel...
 
ypvs skrev:
Är det enkelt för dig att använda bladmått så har du skruvat bort för mycket...
Sadel, tank, de två ventil-locken och generatorkåpan är allt du behöver ta bort... Inte hela ventilkåpan.


Daniel...
ja självklart så tar jag INTE bort ventilkåpan men när man lyft på ventillocken så är det ju bara att trycka dit bladmåttet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top