Skulle för första gången ställa ventilerna på min 650 husa, har bara haft den några veckor, till min stora förvåning såg jag att den ena låsmutter till justeringen var borta!!!!!!!!! Kollade då microfiltret vid oljepluggen och det såg inte kul ut alls, bara en massa metallspån. Sedan var ett av lagren till vippan soprent på nålar så det är en salig blandning av spån i motorn nu.
Ni som har lite erfarenheter av sådant skit vad kan det kosta att köpa delar och vad måste man troligtvis byta? Motor lär rivas och säkert vissa lager bytas men rivningen och dit sättning av prylarna fixar en kille hemma för ca 2 lök. Det är en 02 och den gick som ett skott innan så jag har faktiskt inte märkt något alls, lät inte mer illa än någon annan bergare.
Ni som har lite erfarenheter av sådant skit vad kan det kosta att köpa delar och vad måste man troligtvis byta? Motor lär rivas och säkert vissa lager bytas men rivningen och dit sättning av prylarna fixar en kille hemma för ca 2 lök. Det är en 02 och den gick som ett skott innan så jag har faktiskt inte märkt något alls, lät inte mer illa än någon annan bergare.
Last edited: