Helldriver
Ny medlem
Hade min uppkörning för A-begr med min husa650. Min är reggad på 6kw.
8,2 hk ....

Då kan du ju skita i kort helt och hållet för det måste ju gå som EU-moppe.....
Allvarligt, varför idiotreggas maskiner så här ????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade min uppkörning för A-begr med min husa650. Min är reggad på 6kw.
8,2 hk ....
Ljudnivån.
8,2 hk ....
Det sa min uppkörningslärare också, hur kan det vara kul att köra en 650 på 6kw när du har kört 125a innan
Som någon sa tidigare, nerstrypta för att klara av decibelnivån..
Men fattar det inte ändå, min Yamaha XT600 var på 35 hk och den var ju knäpptyst med originalsystem, visst knapp om den var igång.
Att man skulle behöva strypa ned till 8 hk för ljudnivån låter ju absurt.![]()
Har inte ett skit med ljudnivån att göra förstååås
Ju klenare motor, desto billigare försäkring
Det går heller inte att besikta om med högre effekt för att få det ändrat i papprena, det är något med att utgångseffekten inte går att skriva över eller något...
Och dedär med uppkörning, det finns ju något som heter vridmoment också. Man kan inte stirra blint på effekten. Säg de till uppkörningsgubben så ska han nog hålla tyst.
Det finns liksom båtmotorer med 300hk som klarar av att driva större skepp, eftersom de har runt 10000 Nm.
På 125rs papper står det ju "högsta konstruktiva hastighet:" , vet inte om det gäller "A-begränsad" men det skulle ju vara intressant för då står det ju hur fort hojen går med 8kw i snurran.
Har inte ett skit med ljudnivån att göra förstååås
Ju klenare motor, desto billigare försäkring
Det går heller inte att besikta om med högre effekt för att få det ändrat i papprena, det är något med att utgångseffekten inte går att skriva över eller något...
Och dedär med uppkörning, det finns ju något som heter vridmoment också. Man kan inte stirra blint på effekten. Säg de till uppkörningsgubben så ska han nog hålla tyst.
Det finns liksom båtmotorer med 300hk som klarar av att driva större skepp, eftersom de har runt 10000 Nm.
På 125rs papper står det ju "högsta konstruktiva hastighet:" , vet inte om det gäller "A-begränsad" men det skulle ju vara intressant för då står det ju hur fort hojen går med 8kw i snurran.
Sen ska vi inte glömma försäkringspremien heller... Det blir gigantisk skillnad på 6kW och 40-50kW när man beräknar premien (vikt/effekt-förhållandet).
Ja se på fan..
"Motorn är en tvåtakts radmotor av tvärstyckstyp med 14 cylindrar. Varje cylinder har diametern 960 mm och slaglängden 2500 mm. Hela motorn är 27,3 meter lång och 13,5 meter hög. Vikten är 2300 ton.
När Wärtsilä blev varse att rederierna var intresserade av extremt starka motorer för den nya generationens containerfartyg beslöt man sig att utgå från en 12-cylindrig motor som funnits i bruk sedan 1998.
Genom att lägga till en eller två cylindrar upp till maximalt 14 blev det möjligt att öka effekten till 80080 kW (108920 hästkrafter). Företagets ingenjörer bedömde att vevaxeln skulle tåla den extra belastning som de två ytterligare cylindrarna skulle medföra."
Njaa... 300hk är nog en liten underdrift...
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |