Husaberg FS 650e 2

• Thread starter Thread starter nmi
  • Start date Start date

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
Husaberg FS 650e-07

tjenare!

nån som har hunnit skaffa sej en Husaberg FS 650e 2007 än?va tycker ni ni som har skaffat och va tycker ni /säger ni ni som skall skaffa?650 resp 550?

mvh

Last edited:
nmi skrev:
2589625 tjenare!

nån som har hunnit skaffa sej en Husaberg FS 650e 2007 än?va tycker ni ni som har skaffat och va tycker ni /säger ni ni som skall skaffa?650 resp 550?

mvh

Skaffade en ny -06 för ca 1,5 mån sen, vad jag hört så skiljer det inte mycket mot en -07 förutom svart plast och svarta fälgar. Annan vev oxå tror jag.. Är helnöjd med hojen men skulle vilja ha ett helsystem på den bara:yoparty Har bara kört ca 8 tim än, riktigt bra frambroms och bra med effekt + väldigt smidig trots att det är en 650. Det är bara att handla:tuttar

Geronimo79 skrev:
2589651 Skaffade en ny -06 för ca 1,5 mån sen, vad jag hört så skiljer det inte mycket mot en -07 förutom svart plast och svarta fälgar. Annan vev oxå tror jag.. Är helnöjd med hojen men skulle vilja ha ett helsystem på den bara:yoparty Har bara kört ca 8 tim än, riktigt bra frambroms och bra med effekt + väldigt smidig trots att det är en 650. Det är bara att handla:tuttar

Är det inte dax å uppdatera din avatar och "din hoj" :tungan

Jag köpte en -07:a för ca:2 månader sen.. är helnöjd med den.
Som geronimo79 säger så är frambromsen helt otrlolig på dom..grymt bett alltså. Effekten går inte heller att klaga på , men det gäller väl även äldre husor. Som sagt jag åmgrar inte en sekund att jag köpte en sån:tummenupp

valet står mellan en fs 650e -07:a ,en ktm duke eller en crf450!?!?
:galen :confused:

07 för 2 månader sen..
ja jag säger då de :D

nmi skrev:
2590916 valet står mellan en fs 650e -07:a ,en ktm duke eller en crf450!?!?

Viss skillnad mellan hojjarna.. men står valet där imellan ta husan!

Cervantes skrev:
2591030 Dom släpper ju alltid nästa årsmodell på hösten..

2 månader sen så var de aug/sep. typ sluta av sommarn o typ 4 mån kvar till nyår..
vet att de brukas släppa tidigare men hallå, nån måtta borde de va.
om dom har så bråttom o få iväg så varför inte kalla de en 06b
står väl i reggbevis att den e uttagen 060829 typ o sen står de att det är en 07. liiite sjukt. :tungan

ozeo skrev:
2591056 2 månader sen så var de aug/sep. typ sluta av sommarn o typ 4 mån kvar till nyår..
står väl i reggbevis att den e uttagen 060829 typ o sen står de att det är en 07. liiite sjukt. :tungan

:va
sorry men fatta inte va du mena?
:confused:

skoja bara!
jo det e sant!

ozeo skrev:
2591056 2 månader sen så var de aug/sep. typ sluta av sommarn o typ 4 mån kvar till nyår..

Joo det håller jag med om! bara konstatera att det är vanligt :)

nmi skrev:

Har även haft en crf 450 innan och var nöjd med den men husan har som sagt 200cc till och det märks. Den går mycket snällare om man ligger på en lite större väg i typ 100-110 km och är allmänt en bättre hoj på gata. På små vägar och mindre banor funkar nog hondan bättre pga att den är något smidigare än husan (även om det inte skiljer så mkt). Ktm duken går ju inte att jämföra med de andra, hade själv inte köpt en sån - däremot möjligen 625 eller 660!

Läste något om ett omgjort vevhus för att öka service intervallerna lite, någon som vet något om det (typ hur mycket längre intervallerna är)? Ni som har en -07 kanske?

Geronimo79 skrev:
2589651 Skaffade en ny -06 för ca 1,5 mån sen, vad jag hört så skiljer det inte mycket mot en -07 förutom svart plast och svarta fälgar. Annan vev oxå tror jag.. Är helnöjd med hojen men skulle vilja ha ett helsystem på den bara:yoparty Har bara kört ca 8 tim än, riktigt bra frambroms och bra med effekt + väldigt smidig trots att det är en 650. Det är bara att handla:tuttar

Enligt Bike så verkar det vara veven, växellådan och vattenpumpen som man har förbättrar.

nmi skrev:

isf ska du börja med att fundera på varför du vill ha hoj, att välja mellan de hojarna är lika logiskt som att fundera på om man vill ha en turistbuss, en porsche eller en fiat 600 när man ska köpa bil.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back