Husaberg FS 650

• Thread starter Thread starter gixxer64
  • Start date Start date

gixxer64

Guest
Hallå! är 38000:- ett bra pris för en Husaberg FS 650 -06?

Bra fråga. Hur långt är ett snöre? Om den har gått en timma är det ett jävligt bra pris. Om den har gått 2000 timmar är det för dyrt.

Kolla på blocket vad priserna ligger. Där har du en realistisk bild av verkligheten och en produkt är aldrig värd mer än vad den går att sälja för. Lite bling bling höjer priset marginellt.

Jo jag såg den på Blocket. Kollade lite nyss. Det var väl ett rimligt pris.

Men den blir kanske kvar en stund på blocket för det priset. Om nu ingen vill ha just den, för det priset. Det märker du.

Som referens gav ja 46k för min 08 för 2 år sen me 78h på mätaren... Renoverades vid 140h för cirkus 11k... Hade ja köpt den hojen så hade ja skruvat ur motorn när ja kom hem för de e högst troligt att de e dags för genomgång...

jo precis skruvandet är inga problem det är med räknat för den kommer ju som sagt att gå rätt hårt:) men sen är jag kanske lite snål vill helst inte ge mer än 30000:- för en husaberg 650 -06 men det är kanske för högt krav.Jag gav 38000:- för min zx6r -00 i fint skick så ja jag vet inte vad som är rimligt pris för husa 650?

jo precis skruvandet är inga problem det är med räknat för den kommer ju som sagt att gå rätt hårt:) men sen är jag kanske lite snål vill helst inte ge mer än 30000:- för en husaberg 650 -06 men det är kanske för högt krav.Jag gav 38000:- för min zx6r -00 i fint skick så ja jag vet inte vad som är rimligt pris för husa 650?

Du borde kunna hitta en 06 för 30 om du är lite tålmodig tycker jag. Men bry dig inte så mycket om årsmodell. Det skiljer så lite, gångtimmar och skick är av större betydelse.

Ja det e ju frågan, köparen vill alltid ge så lite som möjligt och säljaren vill ha så mycket som möjligt :tummenupp Som folket säger 06-08 årsmodeller skiller stort sett inget alls. Men 30-40 borde vara ett bra pris. Sen finns de riktigt fina som har massa godis på lite mer.

Jag kommer nog inte sälja min, för roligare hoj finns det inte om man kan skruva med den. Husaberg 650 är en sprängdeg på 2 hjul eller mestadels på 1 hjul :hihi

Jag gav 40 för en -08 som gått 63h.
Men som sagt innan, roligare hoj får man leta efter.
Var noga med bestyckningen dock, min var originalbestyckad med Akra helsystem och gick som en potta skit jämfört med min tidigare -06 med Akra hel.
Men efter rätt bestyckning är den igen helt sjukt, powerwheelar på 4-5an och kopplar upp på 6an i 100.

Ni som skriver i denna tråd och som har en motardhoj. En del av er har jag aldrig sett på någon bana. Kan ni inte komma upp till Valborgshelgen till örebro och köra med oss andra. Ni kommer att bli överraskade över hur kul det är att köra bana. Där man vågar ladda på för fullt. Där man vet att man inte möter någon, eller kommer till skymda korsningar och allt annat som tar bort glädjen med att inte kunna nyttja en motardhoj fullt ut. Jag skulle kunna ge pengarna tillbaka garanti för dom som inte tyckte det va roligt och väljer att åka hem. Sen gemenskapen är grym. Ni måste uppleva det för att förstå. Alla som varit med kan intyga i det jag skriver. Man behöver inte vara snabbast för att ha roligt. I så fall hade jag slutat för länge sedan.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?238608-%D6rebrol%E4ger-2011&highlight=

Last edited:
Jag har kört bana med min Husa både på Ring Knutstorp och Lockarp gocartbana. Kommer bli Gotland ring i sommar :tummenupp Det är så jävla roligt när man kan ritigt tänja på gränserna. Min har jag haft sen jag fick mitt kort och superhoj att börja på haha :tungan Tråkigt där är så mycket underhåll på dessa maskinerna men så roliga dem är.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park