Hej hallå!
Köpte mig just en Husa 650 som första tyngre hoj, kanske i extremaste laget men det gör inget. Till saken, igår gjorde jag en noggrannare koll över hojen bara för att veta hur allt stod till.
-Olja och filter byttes
-Kollade ventilerna, dom var bra justerade
-Gjorde rent runt motor och förgasare bara för att få den lite finare
-Nytt tändstift
Nåväl, innan jag gjorde det här så gick den helt OK, inga större baktändningar utan bara nån enstaka gång vid gassläpp efter hårdare acceleration, dock gick den jäkligt hackigt vid vissa varvtal vid "cruisefart" typ, alltså inte vid lekkörning utan bara när man höll jämngas. Det var typ som om den missade nån tändning eller hur jag ska förklara, nån engelsman på nåt forum kallade det "bogga"(?)
Inget jag tänkte på destomera då men nu då när jag gjorde en lite service så hittade jag en till spak ovanför choken, det var varmstarten vad jag fick förklarat för mig.
Så nu då när jag skulle dra igång den igen så gick allt som vanligt, hojen gick fint på tomgång och allt kändes normalt, den går som en klocka på jämngas och vid transportsträckor! Skit bra tänkte jag men nu har den börjat baktända rätt så rejält vid "deacceleration" och den kan dö om man drar på gas efter att man stått i tomgång en längre stund vid typ ett trafikljus.
Sorry för uppsatsen men jag tänkte att jag skulle försöka få med allt haha
Köpte mig just en Husa 650 som första tyngre hoj, kanske i extremaste laget men det gör inget. Till saken, igår gjorde jag en noggrannare koll över hojen bara för att veta hur allt stod till.
-Olja och filter byttes
-Kollade ventilerna, dom var bra justerade
-Gjorde rent runt motor och förgasare bara för att få den lite finare
-Nytt tändstift
Nåväl, innan jag gjorde det här så gick den helt OK, inga större baktändningar utan bara nån enstaka gång vid gassläpp efter hårdare acceleration, dock gick den jäkligt hackigt vid vissa varvtal vid "cruisefart" typ, alltså inte vid lekkörning utan bara när man höll jämngas. Det var typ som om den missade nån tändning eller hur jag ska förklara, nån engelsman på nåt forum kallade det "bogga"(?)
Inget jag tänkte på destomera då men nu då när jag gjorde en lite service så hittade jag en till spak ovanför choken, det var varmstarten vad jag fick förklarat för mig.
Så nu då när jag skulle dra igång den igen så gick allt som vanligt, hojen gick fint på tomgång och allt kändes normalt, den går som en klocka på jämngas och vid transportsträckor! Skit bra tänkte jag men nu har den börjat baktända rätt så rejält vid "deacceleration" och den kan dö om man drar på gas efter att man stått i tomgång en längre stund vid typ ett trafikljus.
Sorry för uppsatsen men jag tänkte att jag skulle försöka få med allt haha
