Husaberg FE400 97:a

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
FZ1-S 06
Hej. Funderar lite på en sådan som står i rubriken att ha till lite lek bara men undrar hur service-krävande en sådan är. Någon som har lite info att dela med sig av?

Ja den är servicekrävande. Alla fyrtaktare kräver att man servar dem mer eller mindre noga. Jag skulle säga att när det gäller en hoj från -97 är det mesta mer eller mindre slitet. Räkna med ras förr eller senare. Snarare förr.

Varför inte titta på en tvåtaktshoj om du ändå vill ha gamla grejer? Kostar mindre att renovera.

Vill ha och vill ha, det är väl mer så att jag inte är så sugen på att betala så mycket. Och helst inte behöva renovera var tionde mil. Har du något bra tips på en lämplig blårykare då?

Tycker nog det känns lite för litet för det jag ska ha den till. Hade nog gärna valt en XT660 men det är för mycket pengar för att bara testa. Tänkte ju ha den bara som en leksak på grusvägar och möjligen utforska lite skogsvägar jag inte vill köra FZ:an på. Vill inte ha någon nervös cross eller enduro då jag är alldeles för ovan vid sådana maskiner.

Har haft en fe 400 -97 och kan bara säga att jag skruvade mer än jag körde.. Och dyra delar är det också.. La mer pengar på reservdelar än jag gav för hojen från början..

Då kan frågan anses vara avgjord huruvida jag lägger ett bud på den maskinen. Får nog fortsätta leta efter något tråkigare men samtidigt tryggare för jag vill köra mer än skruva. Tack för hjälpen. :tummenupp

Då kan frågan anses vara avgjord huruvida jag lägger ett bud på den maskinen. Får nog fortsätta leta efter något tråkigare men samtidigt tryggare för jag vill köra mer än skruva. Tack för hjälpen. :tummenupp

Låter klokt. Varför inte hitta en äldre TT eller XR 600? Bra slitvargar där XR är något trevligare. TT är ett tungt as precis som XT 660. Slö på gatan är den med men inne i skogen är den perfekt. Åkte runt i en enduroslinga med min TT en torr dag. Funkade fint. Men man vill nog inte lyfta den ur ett kärr.

Låter klokt. Varför inte hitta en äldre TT eller XR 600? Bra slitvargar där XR är något trevligare. TT är ett tungt as precis som XT 660. Slö på gatan är den med men inne i skogen är den perfekt. Åkte runt i en enduroslinga med min TT en torr dag. Funkade fint. Men man vill nog inte lyfta den ur ett kärr.

Dom råden tackar jag mycket för, blir att kolla blocket framöver. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...