Husaberg fe 501

henke-76

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
järvsö
Hoj
honda cb 750 -82
tjena mors...
finns det nån som har något gott att säga om tidigare husor ? nu har ja läst så gott som alla inlägg här på trådarna men ja hittar inget om min.. :97:a hur kommer det sig ? är den så dålig att den inte är värd att disskutera ? haha ja gillar när dom är lite grovhuggna men ja kan inte ett skit om den å ja hittar inte nått heller på nätet.
har letat ägarmanualer tills ögonen gråter. det finns sprängskisser å annat som -pdf- fast det står inget om " hur den funkar å vad man ska tänka på" nån som vet nått??? i annat fall så hoppas ja att nån kan fortsätta ge kritik till dom äldre så har ja åtminstonde nått att läsa. haha
mvh
 

henke-76

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
järvsö
Hoj
honda cb 750 -82
assjyst... men ja har mailat nån charlie på tror det hette HEVA motor å han hade en workmanual som kostade 390 kr tror ja ... ja tackade ja till den. haha :Bugar men i övrigt... har du nått annat att säga om dessa vidunder? bara vad som hellst. bra att tänka på grejer?`
dom säger ju att alla enduro maskiner har sina karaktärer men tyvärr så har ja inte hunnit starta min ännu-
står på verksta för ja har ingen aning om hur man kopplar in CDI-boxen å ställer statorn... haha men snart... då jäklar... :yoparty
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
assjyst... men ja har mailat nån charlie på tror det hette HEVA motor å han hade en workmanual som kostade 390 kr tror ja ... ja tackade ja till den. haha :Bugar men i övrigt... har du nått annat att säga om dessa vidunder? bara vad som hellst. bra att tänka på grejer?`
dom säger ju att alla enduro maskiner har sina karaktärer men tyvärr så har ja inte hunnit starta min ännu-
står på verksta för ja har ingen aning om hur man kopplar in CDI-boxen å ställer statorn... haha men snart... då jäklar... :yoparty

Finns bara gott att säga om dom. Har kört min i två år nu och allt jag gjort är att sköta service intervallen på 10 tim med olja och rengöring av luftfiltrerna. Bytt kedja en gång.. Går som ett skållat troll i skogen, med en underbar effekt i registret om man gillar det lite mer brutala.

På den tiden dom tillverkade våra cyklar så förekom det mest sittenduro, och det kommer du märka att det är svårt att hitta en bra ståställning på den i skogen. Sen kommer du märka att den är lite bökig att trixa runt med i skog, men det försvinner när man fått in tekniken med att lätta framhjulet över sten och hinder.

Har bara gott att säga om våra åldringar, och dom hänger med dom nyaste cyklarna i skogen än. Ingen nybörjarhoj, men är skitkul att köra.

Mvh Stefan
 

henke-76

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
järvsö
Hoj
honda cb 750 -82
hämtade workshop manualen i lördags.. helt galet perfekt... visar allt man behöver angående service å inställningar.. å så är hojen klar från verkstan i veckan.. det var visst den där nya CDI-boxen som pajjade. men en ny är på väg till dom från garantin å sen jäklar.... å ja måste ju säga att jag är absolut nybörjare "totalt" men ja tror på aktiv övning. så det kommer att bli spännande.. men ja kommer nog att köra grusvägar till att börja med. men ja vet med mej själv att ja kommer att piska ut i skogen å där ja bor finns det så mycket småvägar så det är nästan löjligt. haha :yoparty
självklart så kommer ja att beskriva allt här... kanske starta en blogg eller nått....
 

henke-76

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
järvsö
Hoj
honda cb 750 -82
tjena tjena igen... nu har ja äntligen fått erfara underbara saker med monstret... den kom från verkstan för ca 1 vecka sen å så har ja skruvat dit dubbar... eftersom ja är ovan så tänkte ja att det va bra att snåla lite på dubbarna bak ifall den skulle få för bra fäste å bara sticka ifall ja skulle få panik med gasen eller så.. vilket va npog rätt tänkt för det är ju sjukt kul att gasa brehäng ut ur kurvor.... :) å jäääääääääklar vilket tryck det är!!! helt galet underbart. nog fan bättre än sex flera gånger om .... hahah men till det lite tråkigare så fick ja punka för att dubbarna (cold kutters) var nog lite för långa.. men det är påå¨gång under dagen med en lösning... sen har ja så sjukt svårt att få den att starta. 15 min kicka är inget ovanligt alls å den gillar att stanna när ja vill stoppa till vid vägkanten å då är den näst intill omöjlig att få igång. men ja ska till en vän idag som har crossat i snart 10 år så han kan säkert lära mej att hitta läget på kolven.. ja hörde att man kan byte tändstift till ett mjukare, är det nått som du har prövat? dom sa att den förmodligen blir mer lätt-startad... mvh
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top