Husaberg FE 470

  • Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Hur är en Husaberg FE 470 att köra i skog/mindre stigar och grusvägar?
nånting speciellt man ska tänka på med dom, som service, byta någonting speciellt?

alla åsikter om FE 470 är välkommna
 
Snowman89 skrev:
Hur är en Husaberg FE 470 att köra i skog/mindre stigar och grusvägar?
nånting speciellt man ska tänka på med dom, som service, byta någonting speciellt?

alla åsikter om FE 470 är välkommna

Sök o du skall finna; massor om Husa! Finns läsning här i en vecka framåt om du vill.

Mvh
Dave
 
David P. skrev:
Sök o du skall finna; massor om Husa! Finns läsning här i en vecka framåt om du vill.

Mvh
Dave
har sökt och sökt men inte hittat nånting alls om FE 470, länka gärna!!
 
Snowman89 skrev:
har sökt och sökt men inte hittat nånting alls om FE 470, länka gärna!!

Eftersom hojen är identisk förutom slaget med de andra Husorna kan du ju kolla upp de vanligare modellerna, 450, 501, 550 o 650. Finns som sagt hur mkt som helst här o läsa om dom. Mkt skitsnack ska dock tas med en nypa salt då det är upp till ägaren hur bra hojen blir då det är en tävlingshoj o ska skötas därefter.

Det är inte Husaberg det är fel på, det är de som klagar på Husaberg det är fel på...

Mvh
Dave
 
David P. skrev:
Eftersom hojen är identisk förutom slaget med de andra Husorna kan du ju kolla upp de vanligare modellerna, 450, 501, 550 o 650. Finns som sagt hur mkt som helst här o läsa om dom. Mkt skitsnack ska dock tas med en nypa salt då det är upp till ägaren hur bra hojen blir då det är en tävlingshoj o ska skötas därefter.

Det är inte Husaberg det är fel på, det är de som klagar på Husaberg det är fel på...

Mvh
Dave
okej :) det visste jag inte :)
 
Prata med folk som äger eller har ägt husa vid cross/enduro eller motardbanor. Det är mycket lite du kan påverka om och när husan kommer rasa (förutom att låta den stå still). Du kan byta olja och ställa ventilerna, i övrigt handlar det om att dela motorn. Den här typen av maskiner kräver mycket service, lägg därtill årsmodell specifika brister från fabrik...

Visst kan husan vara en härlig maskin det den kräver är att du kan renovera motorer och har pengar. :D
 
von reisen skrev:
Det är mycket lite du kan påverka om och när husan kommer rasa (förutom att låta den stå still).

:va :3freak

Vilket dumt resonemang, du kan väl göra allt för att den inte ska rasa. Det handlar bara om underhåll i förhållande till hur du kör. O det gäller alla tävlingsmotorer. Man kan ju inte vara tappad bakom en vagn vad gäller o meka om man ska ha en Husa/KTM Rfs/CRF/YZ-f/RM-Z.

Mvh
Dave
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top