Husaberg FE 450 startmotor

Nu har ju jag en 08 650 men bör ju inte va någon skillnad så decompen sitter vid ventilerna och lyfter avgasventilerna när man drar in den lilla spaken som sitter över . kopplings handtaget så slarvat bort den borde han inte gjort kanske vajern o handtaget i sånnafall.

Jo jag har hittat den lilla plastgrejjen som man drar i, men den är på andra sidan av kicken xD så når inte den själv :O

skillnaden är att dekompen inte sitter på kamaxlen på husabergarna utan den är manuell som bilden visar åvanför på ktm och honda mm så släpper den dekompen via kamaxlen när den inte snurrar fort när det väll fått massan att röra sig så sluter den tätt.. har för mig det funkar så iaf för det var klabb på en crf 450 som polarn hade att den inte stängde för att det blivit vajs

skillnaden är att dekompen inte sitter på kamaxlen på husabergarna utan den är manuell som bilden visar åvanför på ktm och honda mm så släpper den dekompen via kamaxlen när den inte snurrar fort när det väll fått massan att röra sig så sluter den tätt.. har för mig det funkar så iaf för det var klabb på en crf 450 som polarn hade att den inte stängde för att det blivit vajs
Det sitter dekomp på kamaxeln på Husaberg också...

jo men den är väll mekanisk därför den inte dras runt av startmotorn på min gick det iaf en liten vajer från baksidan kicken som drog i avgasventilerna när man kickade sedan fanns det lilla handtaget på styret med men det använde man aldrig. har jag fel? eller dom har ändrat å dom lite nyare?

jo men den är väll mekanisk därför den inte dras runt av startmotorn på min gick det iaf en liten vajer från baksidan kicken som drog i avgasventilerna när man kickade sedan fanns det lilla handtaget på styret med men det använde man aldrig. har jag fel? eller dom har ändrat å dom lite nyare?
Wiren från kicken har inget med elstarten att göra,det sitter en centrifugalvikt på kamaxeln också.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP