Husaberg FE 450 renovering och problem

beckvall

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
2008 husaberg FE450
hej! jag har en husaberg FE 450 från 2008, som har gått 430 min och 160 timmar. och nu är de dags att byta kamkedja och lite annat godis, men nåra saker jag irriterat mig på med denna hoj är: när man varvar ut den går de knappt att växla upp. och att man får dra runt startmotorn några gånger ibland innan den greppar startkransen. jag har ingen aning om de ska vara såhär eller inte men vore snällt om ni berättar lite knep och sådant, om ni vet!

Tack på hörhand! / Beckvall

Byt lameller och frihjul till startdrevet. Det borde hjälpa. Behöver fråga lite för att bli mera säker. Är det svårt att få i friläge med motorn igång? Är det tungt att rulla hojjen med avstängd motor och växel i?

de går inte att få i friläge när den är igång, nä rulla den är inga sturre problem. och lammellernas tjocklek är de inge fel på heller.

Jag har ett knep till dig angående neutralen, brukar vara svårt att få i neutralen när man står still med dessa hojar. Prova att stå still med 2a växeln i, se till att du kopplar ur fullt, sen petar du växelpinnen bara litelite neråt så hoppar nog neutralen i!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025