Husaberg drevning

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Duger 16/40 på drevningen på en Husaberg fe 650 sm? Något annat att rekomendera?

Mvh Fredrik Persson

Duger till vad? vet iofs inte hur en husa ska drevas men för att få bättre svar kan det va en idé att säga va du ska använda drevningen till?? bana, slanga busa? mm

Tyckte min gick lite väl fort bara. Ligger i 110 med lågt hyffsat lågt varv på 5.ans växel. Då har jag även 6.an kvar. Sitter en 48a bak. Fram ser jag inte, varken hunnit kollat. Vill busa lite mer med den på gatan.

fLedLik skrev:
2430997 Tyckte min gick lite väl fort bara. Ligger i 110 med lågt hyffsat lågt varv på 5.ans växel. Då har jag även 6.an kvar. Sitter en 48a bak. Fram ser jag inte, varken hunnit kollat. Vill busa lite mer med den på gatan.
Vad jag har hört så ska husa 650 göra 210 blås med originaldrevning:yoparty

Bushmyra skrev:
2431136 Vad jag har hört så ska husa 650 göra 210 blås med originaldrevning:yoparty

Jag har fått upp min rackare strax över 200, på mätarn vill säga. Vet dock inte hur precis den är i högre farter.

fLedLik skrev:
2430997 Tyckte min gick lite väl fort bara. Ligger i 110 med lågt hyffsat lågt varv på 5.ans växel. Då har jag även 6.an kvar. Sitter en 48a bak. Fram ser jag inte, varken hunnit kollat. Vill busa lite mer med den på gatan.

Då blir det lättare!! är samma med min! tror dom flesta motarderna är drevade för närmare 200 vilket inte är nån höjdare på dom hojjarna :D

Cervantes skrev:
2431160 Då blir det lättare!! är samma med min! tror dom flesta motarderna är drevade för närmare 200 vilket inte är nån höjdare på dom hojjarna :D

Det är ju då det börjar bli spännande! :näsblod

fLedLik skrev:

Är jag helt tappad nu? Om du slänger dit ett 40-drev istället för ett 48 så kommer den givetvis gå bra mycket fortare.
Om du däremot går ned i drev där fram så kommer den gå saktare (får man skriva "saktare"!?).
Min gjorde på pappret ca 170km/h original med 16/46 tror jag det var, men det var nog bara bullshit. Jag slängde dit ett 42-drev där bak för att få den lite roligare på isen, men jag maxade den kanske max 3 gånger :näsblod

15 42 är perfekt för gat körning

fLedLik skrev:
Du menar väl 38?
Det satt 16-38 på min när jag köpte den och då var det lagom att slänga i 6:an i 120km/h.
När jag bytte drivpaket blev det originalstorlek istället (15-42).
Funkar perfekt på den lokala motardbanan. :)

*/ ?>
Back