Husaberg 670cc Supermoto

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Husaberg-670-race-2005-b.gif

Hur mycket pulver kan det vara i den? Vikt?

Ca 70 pållar gissar jag på, vikten är nog inte speciellt mycket mindre än original då plasten inte väger så många kilo totalt. Det är nog mest systemet som gör skillnad i vikt, men kanske 3-5 kilo lättare.
Men den är snygg som få :yoparty

Oki doki. Vad troru en husa fe 650 SM med akra-system på ligger? Fått så många olika uppgifter.

Dee_cati skrev:
2447878 Ca 70 pållar gissar jag på, vikten är nog inte speciellt mycket mindre än original då plasten inte väger så många kilo totalt. Det är nog mest systemet som gör skillnad i vikt, men kanske 3-5 kilo lättare.
Men den är snygg som få :yoparty

kolfiber fäljarna borde vara rätt mkt lättare en de vanliga :)

Men, klarar sådana motard hopp??

läste om den i något nummer av Bike o fälgarna gör en hyfsad viktbesparing + att de minskar gyro-effekten så den blir mycket kvickare och känns mycket lättare. jäkligt fet hoj som jag inte skulle vilja äga i en vurpa!:näsblod

motardnisse skrev:
2450777 Jupp, bilden är tagen vid Lunda Flygplats omr!

Ja jävlar, tyckte väl att det var bekant på nåt sätt. Var med vid fototillfället.
Ps! kolla min Avatar. samma träd i bakrunden?.
Var du där oxo??. Minns iallafall att det var kul som .... och Varmt så in i den.

Cervantes skrev:
2451606 Har för mig att fälgarna står för nästan 30k av dom 150k.. Motor kittet va inte så dyrt vill jag minnas!

Sen står fäljarna även för halva prestandan, sånna vill jag ha!! :kär

4-STROKER skrev:
2450585 Skulle tro att det är Thomas ( Enginehardware) fd. hoj.

Gå in på deras hemsida eller kontakta Thomas så har du alla spec.

www.enginehardware.se

//Peter
Hej Alla.
Kul att ni gillar hojen.
Lite spec:
Vikt besparing, ca 6kg, mest på hjulen samt att vikten är centrerad runt navet för minskade gyrokrafter, kolfiber detaljerna inte många gram lättare än plasten, men mycket coolare.
Vi använder bara dubbelrör system numera, dvs ingen viktförändring mot orginal avgassystemet.
Motor: Strokad 2mm, borrad förgasare till över 43mm, större ventiler i titan samt portad hos Matte Bohlin, annat typ av luftintag, kamaxel med mer lyft samt längre duration, titan ventilfjädrar, slipperclutch, lättad vevaxel 644cc model, samt bearbetad kolv för att passa med stroker kit.

Bodingh har över 70hk på hjulet mot 53 orginal i den bromsbänken.
Bara avgassystemet ger betydligt mer än både Acra och FP, rakare flöde samt upptrappning i rätta sektioner, dessutom lägre ljudnivå. Under gällande gränser, vi skulle klara 94Dba utan problem.

Hlsn
Thomas

Det stod i IB för ett tag som om en husabergtopp som var fräst ur ett stycke och gjord för att kunna ha större ventiler och få bättre flöde, har ni/någon provat den?

RookieSM skrev:
2453075 Det stod i IB för ett tag som om en husabergtopp som var fräst ur ett stycke och gjord för att kunna ha större ventiler och få bättre flöde, har ni/någon provat den?
Känner till den, har ej provat, den är något dyr enl uppgift.

Men en dag kanske det finns en sådan i brevlådan, samt ett insprutningssystem.

Enginehardware skrev:
2453014 Hej Alla.

Bodingh har över 70hk på hjulet mot 53 orginal i den bromsbänken.
Bara avgassystemet ger betydligt mer än både Acra och FP, rakare flöde samt upptrappning i rätta sektioner, dessutom lägre ljudnivå. Under gällande gränser, vi skulle klara 94Dba utan problem.

Hlsn
Thomas

Är det du/ni som trimmat Kenneth Bodinghs Husaberg?

*/ ?>
Back