Husaberg 650

Devildog666

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2017
Ort
Kvibille
Hoj
Varadero
Hej
Spånar på att byta bort min HondaPan europeian st1100. Mot en husaberg 650 03 som ligger på blocket. Det verkar vara en grym hoj. ( när dom funkar ) har hört och läst att med en sådan får man tillbringa lika mycket tid i verkstan som att köra. Jag är väldigt kluven hur jag ska göra då jag inte är mycket för att skruva själva. Vad har ni för erfarenhet av dessa tidigare än 04 moddeler är det bara skräp eller
 
Jag tror att det inte längre är SEM elsystem på 03 så då är mycket utav problemen borta. Min gick som en klocka när jag väl lärde mig kicka den, innan dess stod den i garaget i två månader för jag kunde inte starta den...

Frågan är ju vad du skall ha den till? Det är en hårt trimmad motor och den kräver underhåll som en cross och koll av ventilerna var 10h. Inget är egentligen svårt då allt är lättskruvat men visst tar det lite tid jämfört med vad du byter ifrån. Som pendelhoj blir det dyrt i längden då kolv och annat skall bytas som på en cross men som bushoj är den svårslagen. Min enda kritik är att den känns lite framtung och understyr lite men det hade troligen gått att justera bort genom att sänka gaffeln lite.
 
Jag tror att det inte längre är SEM elsystem på 03 så då är mycket utav problemen borta. Min gick som en klocka när jag väl lärde mig kicka den, innan dess stod den i garaget i två månader för jag kunde inte starta den...

Frågan är ju vad du skall ha den till? Det är en hårt trimmad motor och den kräver underhåll som en cross och koll av ventilerna var 10h. Inget är egentligen svårt då allt är lättskruvat men visst tar det lite tid jämfört med vad du byter ifrån. Som pendelhoj blir det dyrt i längden då kolv och annat skall bytas som på en cross men som bushoj är den svårslagen. Min enda kritik är att den känns lite framtung och understyr lite men det hade troligen gått att justera bort genom att sänka gaffeln lite.

Hur är det med -00 då? SEM?
 
Pan euopean till Husa 650 det var tvära kast må jag säga. Vill du ha motard med ett rimligt servicebehov så välj KTM 625/640/660 eller nyare 690 istället. Då räknar man oljebyte i 250-500 mil och renovering efter 3-5000 mil. En Husa 650 har renoverats en hög gånger innan dess.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top