Husaberg 650

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
kjuze skrev:
2335166 Tänkte bara tipsa om att jag säljer min Supermoppe nu, om någon går i tankar på att köpa ny.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=37875

jag har kollat på din annons en massa gånger för jag är ute efter en sån här hoj. jag blir dock orolig över det där med fyrans växel. hur mycket tror du att det kostar att lämna in hojen och få det fixat(växellåda vågar jag inte meka själv). är växellådan i bra skick annars?

bmwjohan skrev:
2335248 jag har kollat på din annons en massa gånger för jag är ute efter en sån här hoj. jag blir dock orolig över det där med fyrans växel. hur mycket tror du att det kostar att lämna in hojen och få det fixat(växellåda vågar jag inte meka själv). är växellådan i bra skick annars?
Vågar du bara spräcka motorn så är växellådan en väldigt enkel konstruktion egentligen. runt 3 tusen skulle jag gissa då man får byta ett helt drevpar. Dock finns det ju firmor som renoverar ingreppen för några hundralappar, så beroende på hur det ser ut så. Mycket fin hoj annars.:tummenupp

Tjena!

Antingen slipar man till ingreppen själv (om man har tillgång till en sån maskin) och då blir det ju i princip gratis. Eller så köper man nya, och då går det på 2000. (2 st behövs och de kostar 1000 kr st)

Har alla mekböcker och sprängskisser så kan man meka eller någon som kan så är det lätt ordnat.

Och ja, förutom det så är hojen i bra skick, som sagt, mycket mycket bytt.

kjuze skrev:
2335289 Tjena!

Antingen slipar man till ingreppen själv (om man har tillgång till en sån maskin) och då blir det ju i princip gratis. Eller så köper man nya, och då går det på 2000. (2 st behövs och de kostar 1000 kr st)

Har alla mekböcker och sprängskisser så kan man meka eller någon som kan så är det lätt ordnat.

Och ja, förutom det så är hojen i bra skick, som sagt, mycket mycket bytt.
Retligt nog så genomgick jag en helrenovering likt dig på min bergare.. 10 timmar senare så börjar 3an att hoppa ur. Att man inte kollade igenom hela lådan när man ändå hade allt isär!. :huvet

philsson skrev:
2335311 Retligt nog så genomgick jag en helrenovering likt dig på min bergare.. 10 timmar senare så börjar 3an att hoppa ur. Att man inte kollade igenom hela lådan när man ändå hade allt isär!. :huvet

Haha surt sa räven, ja man får passa på att kika över resten när man ändå är inne och gräver! :)

kjuze skrev:
2336213 Haha surt sa räven, ja man får passa på att kika över resten när man ändå är inne och gräver! :)
Jo det är ju så det är. Kikade till ingreppen på andra drevpar och alla drev såg fina ut. Kan inte förstå att jag kunnat missa detta. Har jag tur s åär det krökta skiftgafflar eller sliten växeltjärna. Men.. om det är något av de sistnämda, kan drevparet kunnat slitas upp ändå så att det måste bytas pga det?

Bara o köpa, mer maskin för pengarna lär man knappast hitta! ;)

kjuze skrev:

jag är fortfarande ruggit sugen på din hoj. jag tycker bara att det känns så jävla jobbigt att man måste klyva växelådan det första man gör. jag har varit av med körkortet i 12 månader nu och jag får tillbaka det den 8'e augusti. då vill jag gärna ut och köra direkt. måste man renovera lådan direkt eller funkar det att köra ett tag?

Alltså, som jag skrivit så behöver man ju inte göra det direkt. Man kan ha det som vinterprojekt, går ju utmärkt att växla från 3:an till 5:an..

Priset är nu 30k. Jag kommer v33 lämna in den på service för 5000 och fixa växeln. Arbetet är 3000 och delarna 2000. Den händiga kan köpa den nu, fixa det själv och spara 3000. Efter jag servat den säljer jag den för 35.

Mvh

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back