Husaberg 650 Ventilfjäder Sönder!!

Jesperponken

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
Husaberg 650SM -04 Nu med enduro fälgar på!
Tja!

Tänkte kolla om det är någon mer som har haft det problemet? Att ventilfjädern gått sönder för er. Första gången var det avgasfjädern som gick och nu har det hänt igen. Kompen bara försvann och så rasslar det i toppen.
Förklaringen till det är att det är något materialfel i fjädern som gör att den inte klarar av det och går av...

Inte roligt när det hänt två gånger på mindre än en månad!! Så segt att skruva ner allt! :mad: Det går ju på garanti men det är segt för det tar ju några dagar innan allt kommit hem och allt är nerskruvat och ihopsatt igen

/Jesper

Jesperponken skrev:
Tja!

Tänkte kolla om det är någon mer som har haft det problemet? Att ventilfjädern gått sönder för er. Första gången var det avgasfjädern som gick och nu har det hänt igen. Kompen bara försvann och så rasslar det i toppen.
Förklaringen till det är att det är något materialfel i fjädern som gör att den inte klarar av det och går av...

Inte roligt när det hänt två gånger på mindre än en månad!! Så segt att skruva ner allt! :mad: Det går ju på garanti men det är segt för det tar ju några dagar innan allt kommit hem och allt är nerskruvat och ihopsatt igen

/Jesper

Helt sjukt att dem fortfarande har skumma materialproblem. Hoppas min KTM inte har blivit smittad av husahiv! Nu kommer husasekten att prygla mig :banana :banana

Akra-Linkan skrev:
Helt sjukt att dem fortfarande har skumma materialproblem. Hoppas min KTM inte har blivit smittad av husahiv! Nu kommer husasekten att prygla mig :banana :banana
Det är nog snarare tvärtom isåfall :7peta När började ramlagertrasslet på Husorna? Före eller efter Österrikeflytten? Och ventilfjädrarna är det KTM nummer på,sådetså :arsele Förövrigt verkar KTM shimsa ramlagren med ögonmått fortfarande,där jag handlade Husan hade dom nyligen fixat ramlagren på en 525 -05 som gått 5 timmar......

Akra-Linkan skrev:
Nu kommer husasekten att prygla mig :banana :banana
Kommer som på beställning!!! :hihi (och ledsen för ett megaOT-inlägg, men man måste ju bara acceptera inbjudan när den kommer! *L*)

Husasekten ---> :fatta! <--- Akra-Linkan

Puss då! :kär

Hälsa "världens minsta motardförare" (Ida) från mig... :hej

Yasha skrev:
Kommer som på beställning!!! :hihi (och ledsen för ett megaOT-inlägg, men man måste ju bara acceptera inbjudan när den kommer! *L*)

Husasekten ---> :fatta! <--- Akra-Linkan

Puss då! :kär

Hälsa "världens minsta motardförare" (Ida) från mig... :hej

Visste vell att ordförande skulle dyka upp med både bitboll och piska! :lol

Hälsning ska ske! Har kört hos olle ännu? MudBitch!

Busaberg skrev:
Det är nog snarare tvärtom isåfall :7peta När började ramlagertrasslet på Husorna? Före eller efter Österrikeflytten? Och ventilfjädrarna är det KTM nummer på,sådetså :arsele Förövrigt verkar KTM shimsa ramlagren med ögonmått fortfarande,där jag handlade Husan hade dom nyligen fixat ramlagren på en 525 -05 som gått 5 timmar......

Uhhh snyft! Blir ju ledsen när du säger så!
Undra om man ska riva skiten då....

Akra-Linkan skrev:
Visste vell att ordförande skulle dyka upp med både bitboll och piska! :lol

Hälsning ska ske! Har kört hos olle ännu? MudBitch!
MUAHAHAHAHAAHAA :rofl

3:e oktober... :arsele då ska jag bränna sönder kläderna!!! :tungan

Baaaaaaaaaah :)

Gör du eller jag en termos med kaffe :lol

Tråkigt det där med -05oxå att det fortfarande knasar..... grrrrrr Hoppas husorna håller ivf. *håller tumme*
Akra-Linkan skrev:
Man kanske skulle skruva på en kamera på hjälmen å springa runt i skogen som en buttman :banana

Tom Byron skrev:

Tråkigt det där med -05oxå att det fortfarande knasar..... grrrrrr Hoppas husorna håller ivf. *håller tumme*

Jag bakar bullar och du kokar kaffe...ska jag ta med Tombolan (cementblandare)? :tuttar

Tom Byron skrev:

DET KOMMER DE GÖRA :fakta
Annars köper jag en kawasaki 125a :skrämd

Linkan -> Vad ska ni med cement till ute i skogen :va :confused:

Akra-Linkan skrev:
Vejron har ibland med sig en och det verkar praktiskt! :lol
Det har du ju fan rätt i :D :lol :rofl

Undrar om man skulle bygga ett fäste till husan så man kan ha en tombola på släp. Kan bli värsta exportsuccén ju.....

Supermoto skrev:
Det har du ju fan rätt i :D :lol :rofl

Undrar om man skulle bygga ett fäste till husan så man kan ha en tombola på släp. Kan bli värsta exportsuccén ju.....

Alternativt hoppar du in i tombolan (som du surrat fast på sadeln) å styr därifrån...måste se skitfluffigt ut :yoparty

Tom Byron skrev:

Gurun har redan upplevt tjejfnitter i skogen, tant Krascha på Husaberg, men det kanske är roligare när det är 15?!? :va

:tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

15 i ålder eller 15 till antalet..... :arsele Det är stor skillnad.

Jorå, de var nog du som fnittrade mest tror jag :)

Yasha skrev:
Gurun har redan upplevt tjejfnitter i skogen, tant Krascha på Husaberg, men det kanske är roligare när det är 15?!? :va

:tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Akra-Linkan skrev:
Va menar du? Om du ville berätta att husqvarna inte har några problem så visste vi det redan.
Nu förstår inte jag alls :va
Skulle det vara så Qvarna påstås vara problemfria....
Har jag inte hört nåt om innan. Konstigt...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back