Husaberg 650 på E85

Nu har jag en obekm nål och ett 230 munstycke att testa senare när jag får temperatur. Har även beställt ett pipercrossfilter som ska monteras på.

Det jag fick som tips var att skaffa 450 sx ventilfjädrar men inte köpa original för dom var jättedyra. Vad är prislappen på dessa pirat? Funderar även på att göra en borrning av förgasare från 41 - 43mm ungefär. Måste lugna ner mina utlägg lite först bara så förgasarborr får vänta.

Ska även passa på att byta kamkedja på den och vipparmsrulle tänkte jag när jag ändå ska lämna iväg det. Vad skiljer kedjorna åt, den billiga och dyra? Vipparmsrulle, vilket artikelnummer är det? och sida? http://www.husaberg.com/fileadmin/user_upload/ENGINE_FS_650-E_2007.pdf

Blir spännande att höra... Jo borra gasaren ska du vara försiktig med vissa borrar faktist bokstavlikt talat förgasaren eller svarvar ur dom...INTE BRA:näsblod Man ska porta dom!! När jag portar en gasare så sabbar jag först och fämst inte venturiconan som är livsviktig för att få bra lågvarvsregister och dessutom rör jag aldrig golvet runt nålmunstycket för då kan man både få problem med för hög tomgång och felaktig höjd till nålmunstycket. Jag d-portar så att säga så mycket som gotset tillåter helt enkelt så då försämmras inte lågvarvsdraget. På så vis får man en effektivare gasare som drar bra även från lägre varav och man får minst uy lika mycket i aria:tummenupp Hör med BOOST om han har tid PM:D

Blir spännande att höra... Jo borra gasaren ska du vara försiktig med vissa borrar faktist bokstavlikt talat förgasaren eller svarvar ur dom...INTE BRA:näsblod Man ska porta dom!! När jag portar en gasare så sabbar jag först och fämst inte venturiconan som är livsviktig för att få bra lågvarvsregister och dessutom rör jag aldrig golvet runt nålmunstycket för då kan man både få problem med för hög tomgång och felaktig höjd till nålmunstycket. Jag d-portar så att säga så mycket som gotset tillåter helt enkelt så då försämmras inte lågvarvsdraget. På så vis får man en effektivare gasare som drar bra även från lägre varav och man får minst uy lika mycket i aria:tummenupp Hör med BOOST om han har tid PM:D

Jag har pratat med enginehardware om detta som ska i så fall skicka vidare den till någon annan kille som monterar upp den i något som enginehardware konstruerat. Engine själva får gärna förklara vidare och rätta om dom ser det.

Jasså fanns det fler boost?

Jag har pratat med enginehardware om detta som ska i så fall skicka vidare den till någon annan kille som monterar upp den i något som enginehardware konstruerat. Engine själva får gärna förklara vidare och rätta om dom ser det.

Jasså fanns det fler boost?

Nä det finns bara en BOOST 3 men jag är skittsofrän:D

Men du är ägare till turbon xren? Vem av alla var det som skrev om den precis när du höll på och körde på sjöis?

Det är jag.. Och det var jag...... Ibland orkade jag inte skriva så då skrev coooler åt mig men då stog det coooler som skrivare:va :)

Nu går maskineriet på bensin OBDTR 190/42 clip 6 och bensin igen. Lite annan karaktär på registret jämfört med OBEKR nålen faktiskt, känns som det blev mer vrid och den ville upp i luften lättare. Jag har förstås monterat ett pipercrossfilter på den efter bestyckningen.

Vapor hastighetsmätare monterad idag också, lite ballare än standard också, fick nog allt att funka rent av men jag körde den nog aldrig tillräckligt varm så sensorn kände av motortempen verkade det som.

Skära slicks

Kollade i en tråd för längesen om att skära slicks till motard och olika banor men jag vet i fasen va tråden hette. Nån annan som kan ha en gissning vilken jag menar?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show