bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag ringde en kille angående hans husaberg som jag är sugen på att köpa. det är en 650 årsmodell 02. han säger att den läcker olja undertill vid vevpartiet. det är bara att byta packning om man vill stoppa det säger han. jag tycker att detta låter trovärdigt. alltså att det borde räcka med att byta packning. vad säger ni som har mer koll på husaberg motorer?
den har motorrenoverats vid 100 timmar. den har gått 150 timmar nu. min tanke var att bara fylla på olja varje gång det läckt ut lite och sen byta packning när man gör renovering igen vid 200 timmar. vad säger ni om det?
för att byta packning måste man ju klyva motorn, måste man då ta bort kamkedjan och sånt eller kan man göra det utan att man behöver pilla på kedja och kammar? jag har ruskigt dålig koll på hur man gör för att få kammarna och kedja i rätt läge igen efter att ha klyvt motorn.
den har motorrenoverats vid 100 timmar. den har gått 150 timmar nu. min tanke var att bara fylla på olja varje gång det läckt ut lite och sen byta packning när man gör renovering igen vid 200 timmar. vad säger ni om det?
för att byta packning måste man ju klyva motorn, måste man då ta bort kamkedjan och sånt eller kan man göra det utan att man behöver pilla på kedja och kammar? jag har ruskigt dålig koll på hur man gör för att få kammarna och kedja i rätt läge igen efter att ha klyvt motorn.