husaberg 650/550cc

lillisgti

husaberg
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
husaberg FS650
Tjena jag ska köpa min första motard och är helt inne på Husaberg! jag har kikat lite på en husaberg 550 och tänkte kolla om hur mkt skillnad det är på effekt och köregenskaper i en 650 och en 550?

Har aldrig kört en 550 men kan inte tänka mig att det är såå stor skillnad mellan dessa.

Är du intresserad kommer jag att sälja min -05 FS650e så fort jag skruvat ihop den efter renovering.

Är du intresserad kan vi ta mer info via PM.

Har aldrig kört en 550 men kan inte tänka mig att det är såå stor skillnad mellan dessa.

Är du intresserad kommer jag att sälja min -05 FS650e så fort jag skruvat ihop den efter renovering.

Är du intresserad kan vi ta mer info via PM.

Okej men en -05 ligger nog lite över min prisklass skulle jag tro

Vad ska du ha den till för det första? Jag har haft 3st och jag skulle köpa något annat om jag skulle ha den som en ren gatmotard då den är alldeles för dyr i drift för sånt.
Jag vill inte låta tråkig eller så men jag anser att de gör sig bäst på banan, på gatan finns det betydligt vettigare hojar där du slipper skruva för jämnan eller köpa reservdelar/olja.

Vad ska du ha den till för det första? Jag har haft 3st och jag skulle köpa något annat om jag skulle ha den som en ren gatmotard då den är alldeles för dyr i drift för sånt.
Jag vill inte låta tråkig eller så men jag anser att de gör sig bäst på banan, på gatan finns det betydligt vettigare hojar där du slipper skruva för jämnan eller köpa reservdelar/olja.

den ska annvändas till att köra med på gatan.

är det något speciellt man ska kolla efter när man är och kollar på en husaberg, vanliga fel och sånt

Last edited:
Husan är så billig i försäkring att alla extra kostnader försvinner. Enda nackdelen är att man får byta olja o filter var 5:e timma. Men det är å andra sidan bara en liter och det är den billigaste försäkringen för motorn.

Ok det finns billiga motarder för gata men det är ju som att köra moppe med tanke på effekten. Dessutom så är de oftast dyrare att försäkra.

Ska du ha en husa köp en 650 från 04 o framåt. Ny förgasare och nytt tändsystem gör den mycket mer lättstartad och pålitlig.

Ska du köra gata kan du inte få för mkt effekt, kör på 650:n:tummenupp Men som sades här tidigare - kolla på års -04 och uppåt då dem är betydligt bättre. Släng sen på ett helsystem med så har du en rolig leksak:tuttar

jag har kollat lite på en 650 -02 med helsystem och massa fast priset ligger på 45000 vilket jag tycker är lite väl mkt för en -02 eller är dom värda det?
så husaberg före -04 är inget att ha ?
jag hade tänkt lägga runt 35000- 40000

jag har kollat lite på en 650 -02 med helsystem och massa fast priset ligger på 45000 vilket jag tycker är lite väl mkt för en -02 eller är dom värda det?
så husaberg före -04 är inget att ha ?
jag hade tänkt lägga runt 35000- 40000
Alldeles för dyrt för en -02.Det här kanske är värt att kolla upp?www.blocket.se/vi/20940308.htm?ca=5_s

Utan att göra för mkt reklam kan jag upplysa dig om att min -05:a kommer att få ett pris som är 3000:- under priset för den -02:an
http://www.blocket.se/vi/20194349.htm?ca=18_s&last=1

Lagom avstånd mellan Karlskrona och Oskarshamn är det oxå.....

Är du seriöst intresserad så hör gärna av dig, ska iväg och jobba borta i två dagar men kommer hem igen på fredag.

Utan att göra för mkt reklam kan jag upplysa dig om att min -05:a kommer att få ett pris som är 3000:- under priset för den -02:an
http://www.blocket.se/vi/20194349.htm?ca=18_s&last=1

Lagom avstånd mellan Karlskrona och Oskarshamn är det oxå.....

Är du seriöst intresserad så hör gärna av dig, ska iväg och jobba borta i två dagar men kommer hem igen på fredag.

det låter väldigt intressant! du har pm

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing