Husaberg 650 -04 som bara dog

moffegreven

Frondish aeger
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
1 gul o blå o 1 blå
Min Husa dog idag när jag va ute o busa. Nu när jag kickar eller kör på starten låter det ungeför som man håller decompen intryckt. Funderar på om de kan vara en ventilfjäder som har gått? Ska riva imorrn o kolla. nån som har något tips.

/ moffe

moffegreven skrev:
2306324 Min Husa dog idag när jag va ute o busa. Nu när jag kickar eller kör på starten låter det ungeför som man håller decompen intryckt. Funderar på om de kan vara en ventilfjäder som har gått? Ska riva imorrn o kolla. nån som har något tips.

/ moffe
Jag tror du får svaret när du lossat ventilkåpan.

moffegreven skrev:
2306324 Min Husa dog idag när jag va ute o busa. Nu när jag kickar eller kör på starten låter det ungeför som man håller decompen intryckt. Funderar på om de kan vara en ventilfjäder som har gått? Ska riva imorrn o kolla. nån som har något tips.

/ moffe

Vetilfjäder?

Hihi. Nu skäms jag :huvet .

Gissa om jag blev förvånad när jag börja riva lite o upptäckte att tändstiftshatten satt löst. När jag lyfte upp den så satt stiftet i.
Gängorna va kanon fina så skiten hadde bara vibrerat upp? Jaja ibland e de billigt med pinsamma historier.
/moffe

(tack för tipsen)

Det var skönt att höra :) man har hört berättelser om hur gängorna sabbats, vart med om det själv också :(
Kul att det löste sig för dig. :tummenupp

moffegreven skrev:
2311061 Hihi. Nu skäms jag :huvet .

Gissa om jag blev förvånad när jag börja riva lite o upptäckte att tändstiftshatten satt löst. När jag lyfte upp den så satt stiftet i.
Gängorna va kanon fina så skiten hadde bara vibrerat upp? Jaja ibland e de billigt med pinsamma historier.
/moffe

(tack för tipsen)

hehe min kompis hadde plockat isär cylinder och sådant och så kollade han i tanken så var de bara ett simpelt bensin stopp :P haha :tummenupp

*/ ?>
Back