Husaberg 650 -02, inte starta.

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Hoj
KTM 660 -06
Såhär började den roliga historien:

Hade varit ute på en tur och plötsligt lägger den av (Blöddra till döds precis som vid soppatorsk). Det var ganska väntat då jag inte hade mycket bensin i.

Vred om till reserven och började kicka, efter ca 20 minuter och lika många liter svett fick jag liv i den men den gick riktigt dåligt, min första tanke var att det kommit med nåt skit ner i soppakranen.
Puttrade hemåt så gott det gick men efter 500m eller så lade den av igen och jag har inte fått igång den sen dess.

Började med att felsöka bränsle (bytt soppa, gjort rent silarna i tanken, plockat ner och rengjort förgasaren)

Fortsatte med tändningen (Har bra gnista med både gamla och nya stiftet, kontrollerat tändningen efter manual 10-20??ggr)

Har kollat ventilspel ungefär lika många ggr som tändningen.

Det är inget skrammel/rassel/nyp, den går runt hur fint som helst. Har inte komp-testat men den känns som innan den lade av.

Jag har slut på idéer, ska man behöva riva helt eller har jag missat något enkelt?

Alla tips är mycket välkomna:Bugar

Har som sagt inte gjort ett riktigt komp-test men det finns komp, blir lika trött i benet av att kicka som när den gick.

Kan tilläggas att den inte vill vara med på startgas heller.

Mät upp statorn, klassiskt fel på den modellen. Sök på SEM på husaberg.org och jaga rätt på vad det skall vara för värden på lindningarna. :)

Tackar! Låter ju på pricken som det efter att ha läst lite på husaberg.org, nu ska jag ut o jaga fatt på en multimeter.

Har precis varit ute och mätt upp statorn, fick värden väl innanför toleranserna.
Tillbaks på noll och konfunderad.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...