Husaberg 600- kick stum!

alban21

Yes!
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Muppsala // Norge
Hoj
Husaberg Fe600 *SÅLD*
Hejsan!

Var ute å körde min Husaberg fe600 då den tvärdog och fick rulla hem hon till garaget.

Problem: Kicken är helt Stum. + att det ligger lite metallspån där man fyller på olja.

Har den skurit?
 
Hur kan du se att det ligger metallspån?

Tänker du på bulten för o tömma oljan så är den magnetisk bara för att dra till sig det lilla spånet som blir.
 
Är den helt stum??Inte ett ljud??:D Har du kollat om den andas??

Om den tvärdog å kicken sitter fast så är det nog bara å öppna å kolla hur mycket som gått sönder
 
Last edited:
Hur kan du se att det ligger metallspån?

Tänker du på bulten för o tömma oljan så är den magnetisk bara för att dra till sig det lilla spånet som blir.

Har tagit bort hela kåpan (ventilkåpan?) så låg det spån där.

Men varför är kicken helt stum efter halva vägen?!
 
Kolven har väl nypit. Gått varm? snålt bestyckad? Inte haft nå oljetryck?.

bara till att börja riva.
 
kolla om det finns motor olja kvar ! den kan ju ha gått läck när du var ute och körde.. om oljan i motorn är slut så är motorn säkerligen skuren ...
 
kolla om det finns motor olja kvar ! den kan ju ha gått läck när du var ute och körde.. om oljan i motorn är slut så är motorn säkerligen skuren ...

Köpte hojen igår kväll, Starta upp den idag och hann köra 1500m innan den tvärdog.

tömde den på olja, så olja fanns i den. Blev en Skruvaberg trotsallt, hade hoppats på Busa...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top