Husaberg 550 / 650, hmm ..?

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Nämmen, en hjälpmigväljahojtråd, va kuul ! :tummenupp

Beställer mig nog en Husaberg vilken dag som helst, väljer mellan FE550 och FE650, i båda fallen får jag Motardkit på köpet. (ska köra lite skog, prova på crossbanan, men mest blir det nog med motardhjulen på)
Är ju novis, antar att jag borde ha en FE400, men jag känner mig själv, och jag är den prylkåtaste, trimnördigaste och barnsligaste hojväljaren jag känner, jag VET att jag vill ha det värsta inom ett år efter att jag börjat med detta, se bara hur min Touringhoj XJR blev misshandlad med dragrace, insprutning och grejer... :kocko

Alltså, jag tror att jag hört de flesta argumenten, du har roligare på en 550, den är så mycket mer lätthanterlig, roligare effektkurva, startar på startmotorn... osv, så enbart därför är 550:n ett alternativ överhuvudtaget.

Har du lust och ork så får du gärna skriva vad du vill om vilken som helst av de två hojarna, jag tackar och bockar !

/AndersD

AndersD skrev:
Nämmen, en hjälpmigväljahojtråd, va kuul ! :tummenupp
Har du lust och ork så får du gärna skriva vad du vill om vilken som helst av de två hojarna, jag tackar och bockar !

/AndersD

Det skiljer väldigt lite i nypris på makinerna och ingenting i vikt på -04:orna. 650:an lär också vara mer eftertraktad som motard när den ska säljas.
Lycka till med inköpet :D

Jag skulle välja 550,men så kör jag oxå mest i skogen å crossbana.650 sliter väl armarna från kroppen vid skogsåka....
Efter grusväg och som motard är det väl alltid bättre med mer effekt?
Prioritera efter vart du ska åka mest.

Det viktigaste är att välja rätt märke,å du verkar ju vara på rätt linje :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back