Nämmen, en hjälpmigväljahojtråd, va kuul !
Beställer mig nog en Husaberg vilken dag som helst, väljer mellan FE550 och FE650, i båda fallen får jag Motardkit på köpet. (ska köra lite skog, prova på crossbanan, men mest blir det nog med motardhjulen på)
Är ju novis, antar att jag borde ha en FE400, men jag känner mig själv, och jag är den prylkåtaste, trimnördigaste och barnsligaste hojväljaren jag känner, jag VET att jag vill ha det värsta inom ett år efter att jag börjat med detta, se bara hur min Touringhoj XJR blev misshandlad med dragrace, insprutning och grejer... :kocko
Alltså, jag tror att jag hört de flesta argumenten, du har roligare på en 550, den är så mycket mer lätthanterlig, roligare effektkurva, startar på startmotorn... osv, så enbart därför är 550:n ett alternativ överhuvudtaget.
Har du lust och ork så får du gärna skriva vad du vill om vilken som helst av de två hojarna, jag tackar och bockar !
/AndersD
Beställer mig nog en Husaberg vilken dag som helst, väljer mellan FE550 och FE650, i båda fallen får jag Motardkit på köpet. (ska köra lite skog, prova på crossbanan, men mest blir det nog med motardhjulen på)
Är ju novis, antar att jag borde ha en FE400, men jag känner mig själv, och jag är den prylkåtaste, trimnördigaste och barnsligaste hojväljaren jag känner, jag VET att jag vill ha det värsta inom ett år efter att jag börjat med detta, se bara hur min Touringhoj XJR blev misshandlad med dragrace, insprutning och grejer... :kocko
Alltså, jag tror att jag hört de flesta argumenten, du har roligare på en 550, den är så mycket mer lätthanterlig, roligare effektkurva, startar på startmotorn... osv, så enbart därför är 550:n ett alternativ överhuvudtaget.
Har du lust och ork så får du gärna skriva vad du vill om vilken som helst av de två hojarna, jag tackar och bockar !
/AndersD