Husaberg 450 fe 2008 växellådsproblem

Jons75

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
-00 Kawasaki Zx9r
Hej på Er!
Köpte en husabergare för ett veckor sedan som jag haft jävligt kul med i ett parveckor. Igår när jag var ute å körde så hoppade växeln ur och nu går det inte att få i någon växel överhuvudtaget.
Kan man ha en sån tur så att lådan har rasat??
Hur ser en renovering ut på dessa växellådor är det omfattande åtgärder??
Tacksam för hjälp å info

Nån som renoverat på verkstad som har nån prisuppgift?

Du har nog dåliga växelgafflar. Hela lådan är nog inte ras så öppna och kolla efter. Delarna är billiga och lätta att klicka hem.

Sen kan du såklart ha otur och råkat ut för totalhaveri men det händer inte så ofta..

Ok, Tack så mycket för tipset.

Är det en krånglig manöver att byta själv eller är det att rekommendera att lämna in?

Nä för tusan, ta isär och renovera en husabergväxellåda. Det behöver man inte lämna in på en verkstad för det lilla. Det är skitlätt. Är det svårt att spela piano? Kan jag göra det själv eller ska jag be någon annan att spela pianot åt mig? :)

En växelgaffel blir inte dålig helt plötsligt. Börja med att ta bort transkåpan så hittar du nog felet till växelproblemen där.

Med risk för att idiotförklara mig själv så får jag återkoppla i ärendet.

Skruvar av transkåpan och kollar om jag kan hitta felet och blicken far iväg och till min blotta förskräckelse ser jag att drivpaketet är borta:rodnar

Inte undra på att det inte går att få nån växel.........

Ja ärligt talat kan jag inte förklara fenomenet annat än att när växeln hoppade ur när jag körde,fick sedan inte i nån mer växel.... Så ja, nog har jag tappat det allt.
Hade ju fan inte en jävla tanke på drivpaketet utan trodde det var nåt med växellådan.

tro om man kände sig som en helidiot efter att skruvat av transkåpan för att hitta nå fel..

Räckte med en liten låsring då för 7 kr. :)

Nja. Hade jag hittat kedjan vore det bra men fick beställa nytt drivpaket inkl drev:tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra