Husaberg 2009

Ca. 51hk är det orginal. Ca 62-63hk i min med en hel del fixat.
Vikten på min 570 ca 123kg utan lysen och sånt skräp. Vikten på en raceklar 650 är ca 120kg. Och det är en enorm skillnad i vridmoment, ändå går 570 som fan, antagligen för att insprutningen gör att det blir ett perfekt register.
Och vi pratar effekt på bakhjulet här och inte i motorn.
:tummenupp

51? Låter fruktansvärt lite :va
De bänkningar jag sett ligger klart högre. Du har inte kört på en "låg" bänk??
 
Med dom där ovala sugrören till avgasrör blir det inte mera,dom har ju satt prio på chassie och inte på motorn som räcker bra till i skogen och för "weekend warriors" på gatan.
 
Last edited:
570 vs 650......Är det samma intervaller på service?

Vilken rekommenderas om man ska ha den till lek på gata och bana? Nu är det motardutförande jag menar.
 
Kan det finnas en skillnad på FS modellerna och FE när det gäller effekt-mässigt då? För den enda annonsen som finns ute är den på Marin & Fritid som jag mailat om som råkade vara en ombyggd FE till FS :/
 
Jag lånade en Fs570 i veckan, jämfört med min 660 så tycker jag det var bra med effekt, det är ju dock inte samma bottenvrid man får varva den rätt mycket mer, jag vet dock inte vilken effektkurva den var inställd på.
Den bjöd dessutom på min första slide... :yoparty
Cykeln är lätt och grymt smidig tror den skulle vara kanon på bana.

Lite taskiga mobilbilder:
DSC00256.jpg
DSC00255.jpg
DSC00254.jpg
DSC00257.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top