husa harry
8 år med SLANGLÖST
JAAA DU GRABBEN . körde själv hojen för 2 veckor sen och det är som en 250 hoj ..men en 570 på asfalt då jävlar blir man snabb ..lite fix med fjädring + lite motor fixja smaken är ju somjag har testat bägge
![]()



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JAAA DU GRABBEN . körde själv hojen för 2 veckor sen och det är som en 250 hoj ..men en 570 på asfalt då jävlar blir man snabb ..lite fix med fjädring + lite motor fixja smaken är ju somjag har testat bägge
![]()
JAAA DU GRABBEN . körde själv hojen för 2 veckor sen och det är som en 250 hoj ..men en 570 på asfalt då jävlar blir man snabb ..lite fix med fjädring + lite motor fixså tar HUSABERGarn säkert alla med rätt förare typ, stefan .jocke.( daniel blom) om du kan släppa japanen ..
för jag vet att du är snabb ,när det inte strular med dina maskiner ..motor som motor allt kan gå sönder . men håll humöret uppe ....MVHARRY
![]()
hehe ja vi får hoppas att stefan släpper till den ettt pass, man får bara hoppas att mman inte börjar gilla den![]()
![]()
![]()
![]()
Inga bilder syns!Tog några bilder med lite Supermoto kitt grejer´.
Obs detta är en 570 och ingen tjejfemti.
Porrigt. Vill ha...Tog några bilder med lite Supermoto kitt grejer´.
Obs detta är en 570 och ingen tjejfemti.
Tog några bilder med lite Supermoto kitt grejer´.
Obs detta är en 570 och ingen tjejfemti.
Nice mannen !!!Tog några bilder med lite Supermoto kitt grejer´.
Obs detta är en 570 och ingen tjejfemti.
Jo tänkte på den efgtermarknadssvingen som ni pratade om som Olle tyckte var för lång och allt vad det var. Ville bara säga att den blev världsmästare i S1 med Himer som förare nu för någon vecka sedan så den borde väl duga.
Stoffy får rätta mig om jag säger fel...Tjena Stoffy, Vad har du gjort åt husan på följande pungter:
-Motor
-Fjädring
-Chassiet
-Bromsar
Och hur upplever du skillnaden mellan din 09:a resp 08:a???
(Om du har hunnit prova den än det vill säga)
Hur som helst, snygg hoj![]()
//Johan
Den blå färgen på 09orna ÄR helt enkel lite mörkare än tidigare vad jag kan se. Går inte att göra så mkt åt...Nice mannen !!!
MEN, mitt pimpöga skådar missmatch i blåfärgen mellan framstänka och tank - FIXA !![]()
![]()
Sen, så vitt man kan bedöma från dina bilder och dom på Husabergs hemsida så finns det inte mycket plats för ett dubbelsystem. Tankar kring det ?
.
Svar till Spider.
Helt rätt de skiljer i färgnyans. Hade en framskärm som låg så jag satte på e den så länge. Har inte bestämt vilka färger vi ska köra med men så är kan det ju bara inte se ut, helt rätt![]()
Svar till Jparacing
Motor, inge modifiering än så länge förutom slippon. Var hyfsat knuff i den ändå, är ju faktiskt van med 74,9hk och då var det mer än knuff. Tyckte det blev bättre av att ta ur pluggen på Akrat, eller så var det bara att den lät mer. Ska testa lite till sedan ska toppen iväg till Matte proffs trimmare
Fjädring, Gaffeln är en SXS frabriks som finns att köpa som powerpart för 22 000kr. Är omchimsad av Himers fjädringsfixare, lite mer midrange och mer retur. Sitter även 0,50 fjädrar i 0,48 standard. Är ju lite tyngre en normalt.
Bakdämparen är om gjord av Eklöv suspension. Gasbehållaren med kolv är utbytt mot en större behållare med bälg. Är omchimsad med mycket och fin linjär retur. Kortade den 6mm på stången och det känns ganska ok. Vill inte tappa för mycket svingvinkel då det försämrar fästet bak. Svingen kan du ställa så den blir 2mm högre eller lägre vilket ger ca +-6mm i sitthöjd. Låter lite men det känns jag lovar.
Bromsar, Magura såklart finns inget bättre. 320 skiva så man får ta bort oket om man ska byta däck men går fort.
Har bara hunnit köra i blött men den kommer att bli riktigt bra. Väldigt smidig att flippa men ändå stabil. Många jppsojar kan bli väldigt ojmna i styrningen när man ska in i kurvan. Dvs att man måste vålda in den första biten för att sedan få en hoj som faller in i sväng översvänger. Har bla att att göra med vilket offset och styrvinkel du har. Många jppshojar kör med 22-24mm medans Husaberg har 19mm. Kan var vara det som ändå gjorde att den kändes väldigt naturlig i sväng. Jag som är ”lite” kännslig kommer nog ändå att försöka köra med mindre offset. Hade 13mm på min förra hoj. Körde 13/45 drevning men tyckte nog att den var lite kort på växlarna. Ska testa med ett 44 drev nästa gång. (Om du har hunnit prova den än det vill säga)
Olle jag bara bråkar med dig, jag vet att det inte var du som sa det. Kram!
Olle jag bara bråkar med dig, jag vet att det inte var du som sa det. Kram!
Jag är nästan lite intresserad av hojen ju, verkar ju vara alldeles för bra.![]()
Vad har ni för gaffelvinkel och hjulbas förresten?
Tror att hjulbasen är 144 men går att göra kortare pga svningen.
Styrvinkeln är väl 27 eller 27,5 grader som enduro. Då vi sätter på kortare gaffel och mindre hjul fram och har den ganska så hög bak så vet jag inte vart vi landar men är man petig kanske man även ska göra om den.
Jappsarna sätter i lager som gör att man kan ändra.
Vad är motten på aprillan? Lite nyfiken.
Standard är 27 grader och 149cm, offset 21mm
Min är 22,5 grader och 141cm, offset 11mm
Hur tycker du att den beter sig med så brant styrvinkel som 22,5 grader?
Snabbt ner i sväng eller vill den falla halvvägs ner. Tycker du att den överstyr?
Hur har du fått till styrvinkeln?
Speciallager?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |