Husaberg 2009

MOUHAHAHAHAHAHA

I Lördags körde jag (som förste svensk!?) en "äkta" demohoj. Den hade hämtats på Husaberg här i Örebro kvällen innan och körts 0.3h av killen som hämtade den och plockade strypningar osv.
Tyvärr inga riktiga kläder osv och väldigt ont om tid blev det inte särskilt mkt kört men det räckte för att känna att det verkligen kommer bli otroligt bra. Otroligt lätt att svänga med...
JO FINNEN VAR FÖRST ...men visst är det en manlig hoj . ska nog ha en 570 . måste köpa en snart för den är så jä#la grym. kramisar husaharry
 
JO FINNEN VAR FÖRST ...men visst är det en manlig hoj . ska nog ha en 570 . måste köpa en snart för den är så jä#la grym. kramisar husaharry
Det du körde var föga troligt en demohoj?!
Att massa folk kört olika typer av prototyper är självklart men inte en produktionsdemobajk. Har jag fel rätta rjag mig.
 
Nu finns supermotokittet upplagd på hemsidan

Artikelnummer: 00010000038
Kostar: 14 118,45 SEK

Included parts: front wheel 3,5 x 17" 5840900164430, rear wheel 4,25 x 17" 5841000134430, set of rubber damping blocks 54610459000, sprocket support 58310050044, chain guide 77304260000, front brake disc 320mm 58309060000, brake calliper support 584130140

00010000038.jpg



Min tanke är - skitdyrt !!
Inte ens sexkolvsoket är med för 14loppor och så är det gamla pissiga halvflytande 320-skivan från KTM. Det kommer säljas max 3 set i Sverige. Framstänkan kunde väl åtminstone ingått...
DÅLIGT !





Det finns nu även ramskydd som känns som ett måste

81203094000.jpg







Slipon kostar 4437:-
SXS08450512(2).jpg





Hasplåt - 1210:-
81203090000.jpg




Sedan tidigare ligger även tanklock, sadlar osv osv uppe
Missa inte heller alla de nya kläderna :tummenupp
 
Last edited:
Nu finns supermotokittet upplagd på hemsidan

Artikelnummer: 00010000038
Kostar: 14 118,45 SEK

Included parts: front wheel 3,5 x 17" 5840900164430, rear wheel 4,25 x 17" 5841000134430, set of rubber damping blocks 54610459000, sprocket support 58310050044, chain guide 77304260000, front brake disc 320mm 58309060000, brake calliper support 584130140

00010000038.jpg



Min tanke är - skitdyrt !!
Inte ens sexkolvsoket är med för 14loppor och så är det gamla pissiga halvflytande 320-skivan från KTM. Det kommer säljas max 3 set i Sverige. Framstänkan kunde väl åtminstone ingått...
DÅLIGT !





Det finns nu även ramskydd som känns som ett måste

81203094000.jpg







Slipon kostar 4437:-
SXS08450512(2).jpg





Hasplåt - 1210:-
81203090000.jpg




Sedan tidigare ligger även tanklock, sadlar osv osv uppe
Missa inte heller alla de nya kläderna :tummenupp



den här ska jag ha:yoparty



GREY BLACK HOODIE

http://www.husaberg.se/Wear.24.0.html?subcategory=&cHash=168da014f0&category=2003
 
Nu finns supermotokittet upplagd på hemsidan
Min tanke är - skitdyrt !!
Inte ens sexkolvsoket är med för 14loppor och så är det gamla pissiga halvflytande 320-skivan från KTM. Det kommer säljas max 3 set i Sverige. Framstänkan kunde väl åtminstone ingått...
DÅLIGT !

instämmer, uselt dåligt o skitkasst!!!
den skivan överhettar o blir helt sne o spricker vid tuff användning, har själv sett det på stenåldern när den skivan var "het"
det borde vart med tuff frambroms och 5" bakfälg för det höga priset
annars blev den ju rätt tuff i SM-utförande :tummenupp
//m
 
instämmer, uselt dåligt o skitkasst!!!
den skivan överhettar o blir helt sne o spricker vid tuff användning, har själv sett det på stenåldern när den skivan var "het"
det borde vart med tuff frambroms och 5" bakfälg för det höga priset
annars blev den ju rätt tuff i SM-utförande :tummenupp
//m
6kolvsoket och gamla hederliga 310 gjutna skivan hade desutom varit snyggt plus att det hade varit grejer av världsklass.

Men för din del spelar det ju inte så stor roll eftersom du redan har alla grejer som behövs hemma redan, eller hur? :yoparty
Undrar hur det skulle se ut med pearlvita hjul :) :tuttar
 
Behöver man inte göra ngt med fjädringen för att köra supermoto med endurohojen? Ska Husa även sälja 570:n som supermoto, som dem gör med 650:n?
 
Last edited:
Behöver man inte göra ngt med fjädringen för att köra supermoto med endurohojen? Ska Husa även sälja 570:n som supermoto, som dem gör med 650:n?

Jag brukar säga att om man inte ska tävla seriöst så behövs det inte. Skruva på retur+komp lite så räcker det gott åt de allra flesta. Köra bana seriöst så kanske man ska fundera på att bygga om.
09orna kommer inte säljas som FS, bara FE. Det är därför det här kittet finns.
 
Ok, tackar! Kanske logiskt att dem inte gör ngn FS av 570:n eftersom den ligger mellan S-klasserna?
 
Ok, tackar! Kanske logiskt att dem inte gör ngn FS av 570:n eftersom den ligger mellan S-klasserna?

Hur menar du? Husa och TM är ju dom enda hojarna över 600cc i S2 i VM-t.ex.

Jag tror mer på att dom inte vill ha ut hojarna på gatan, iaf inte än. Att bara släppa en oreggad motard är ju inte heller aktuellt då dom inte säljer speciellt bra.
 
OK, trodde det var fler som hade mer kubik...
 
Nu har Keva kommit med en bra grej :tummenupp

De säljer 09or som "FE-S", helt enkelt en FE som de monterat på 17" kitet på. 570 kostar 96.900:- och 450n 94.900:-

Fint för de som vill ha småhjul. Löjligt dyrt börjar det bli tyvärr :(

100995.jpg
 
Kanon bra ...om man vill leka på gatan och i skogen (för orginalhjulen måste väl följa med?) :tummenupp

För race är man ju en bit ifrån mål.

- Ny sving (KTM SMR?)
- Ny krona
- Fjädring
- Anpassa ram?
- Bromsar

osv.

Man skulle varit gjord av pengar :)
 
Kanon bra ...om man vill leka på gatan och i skogen (för orginalhjulen måste väl följa med?) :tummenupp

För race är man ju en bit ifrån mål.

- Ny sving (KTM SMR?)
- Ny krona
- Fjädring
- Anpassa ram?
- Bromsar

osv.

Man skulle varit gjord av pengar :)

Eftersom kitet kostar ~15 löst så är det där nog INTE med stora hjulen tyvärr. 4lök för småhjulen låter lite väl rabatterat.

Varför skulle du vilja byta svingen?
Vad behöver göras med ramen menar du?
 
Eftersom kitet kostar ~15 löst så är det där nog INTE med stora hjulen tyvärr. 4lök för småhjulen låter lite väl rabatterat.

Varför skulle du vilja byta svingen?
Vad behöver göras med ramen menar du?

Ja det är sant. Men skulle tro att det då är en klokare affär att köpa till valfria supermoto-hjul och bättre bromsar om man vill leka.

En hoj anpassad för enduro.
Svingen är för lång.
Ramen är inte styv nog och div. vinklar kunde vara bättre.
 
Ja det är sant. Men skulle tro att det då är en klokare affär att köpa till valfria supermoto-hjul och bättre bromsar om man vill leka.

En hoj anpassad för enduro.
Svingen är för lång.
Ramen är inte styv nog och div. vinklar kunde vara bättre.
Men, det är ju en helt ny hoj som INGEN har provat som supermoto. Hur kan du då säga att massa saker måste ändras innan nån provat:confused:
Det är ju en helt ny konstruktion med ett helt nytt chassi.
Den gamla ramen kanske inte var optimal för supermoto och kanske hade för lång sving, men allvarligt, har många personer i det här landet märker såna skillnader?! Jag gissar att som SuperMongo säger att en hobbyförare (som jag) klarar sig med att spänna på fjädringen, en mer avancerad förare vill bygga om fjädringen och att ett fåtal proffs vill byta krona och göra mer avancerade ändringar. Håller ni inte med?
//m
ps, ni missade rolig fest i lördags:fyllisar
 
Men, det är ju en helt ny hoj som INGEN har provat som supermoto. Hur kan du då säga att massa saker måste ändras innan nån provat:confused:
Det är ju en helt ny konstruktion med ett helt nytt chassi.
Den gamla ramen kanske inte var optimal för supermoto och kanske hade för lång sving, men allvarligt, har många personer i det här landet märker såna skillnader?! Jag gissar att som SuperMongo säger att en hobbyförare (som jag) klarar sig med att spänna på fjädringen, en mer avancerad förare vill bygga om fjädringen och att ett fåtal proffs vill byta krona och göra mer avancerade ändringar. Håller ni inte med?
//m
ps, ni missade rolig fest i lördags:fyllisar


Den ÄR provad som supermoto hoj! ;)

Sen finns det ju en hel del givna "o-otimala" konstruktioner på vilken MX/enduro-hoj som helst som inte är byggd för supermoto.
Allt utom ram och sving skulle jag rekomendera vem som helst att se över som kör seriöst och kanske tävlar lite, oavsett nivå och märke på hoj.

Men i övrigt håller jag självklart med. Beroende på hur man ska använda den duger den själv klart bra som den är precis som vilken annan enduro som helst egentligen. I skogen tror jag den är underbar! :tummenupp
 
priserna på prylar kommer att göra att sporten dör ut, bara snubbarna med feta spons eller bra baratt kommer att ha råd, tyvärr. Sen om man lider av sjukdomen prylbög så blir det fan inte bättre:D :D
 
Är det någon som har koll på om det är de gamla supermotohjulen/-fälgarna som används på 09an? Så jag kan använda det som blev kvar när de stal min hoj, nämligen supermotohjulen.

Vet ni? :va

Jag står i valet och kvalet och startgroparna att beställa en... :gnissla
 
Är det någon som har koll på om det är de gamla supermotohjulen/-fälgarna som används på 09an? Så jag kan använda det som blev kvar när de stal min hoj, nämligen supermotohjulen.

Vet ni? :va

Jag står i valet och kvalet och startgroparna att beställa en... :gnissla
Jepp, de ska passa! Jag har tex mina gamla Husahjul från 2005 på lilla bebisKTM:en just nu och sving o gaffel på den ser misstänkt lika ut dem på nya Husan. Glöm inte vända på bakdrevet bara så det inte går baklänges :D
Dessutom provade jag igår att montera Issins Akra slipon på 250n o den passade ytmärkt. Det gör att den utan problem kommer passa på det nya underverket oxå!
Bara att beställa!
ps
Jag tror inte att du törs,,, :pannkyss
ds
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top