Husaberg 2005 - officiella bilder

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Husaberg 2005 - officiella bilder - nu med provkörning

Länkar till SM-sidan, enduro osv finns oxå om man letar lite.

Kroatisk sida (om jag fattat rätt)

Även en tysk sida
Schleenbeckermoto
Kolla priserna... För en FS650e: 9099€ = 82 463,33 SEK enligt forex. Alltså ca 4500:- mindre än i Sverige...

05orna kanske inte är så fula trots allt. Observera den nya rejsmodellen FS650c :tummenupp

Länk till provkörning oxå

Last edited:
Lyckas inte Behr tillverka 5" fälgbanor? Enl. spec. är det Excel 5" på -05:orna bak & det ex. av "Force edition" jag sett har det varit 4,25" på.

Någon som är bättre på utrikiska som kan berätta vad som är nytt förutom frambroms, 5"-fälg & att dom nu mera är på 630cc

Chris Husky skrev:
Lyckas inte Behr tillverka 5" fälgbanor? Enl. spec. är det Excel 5" på -05:orna bak & det ex. av "Force edition" jag sett har det varit 4,25" på.

Någon som är bättre på utrikiska som kan berätta vad som är nytt förutom frambroms, 5"-fälg & att dom nu mera är på 630cc
Verkar ha blivit nåt knas där. De två jag sett har faktistk oxå haft 4.25". Lite knepigt men det har säkert blivit nån liten miss bara.

För nyheter kolla den kroatiska sidan. Längst upp bredvid bilderna på hojarna står det nåt om "Technisko novotski 2005" där finns lite mer info + bilder på nyheter.

Bromsen är ju ny skiva + pump. Bägge av radiell typ.
Nya CNC-gaffelkronor med justerbar offset.
Ny instrumentering.
Nytt avgas.
Kortare slag för att kunna få starkare vevparti.
Uppsamlingskärl är original.
Ny kick.
Lite annorlunda blinkers (vad det nu gör för skillnad)
Ny sving, kedjestyrare och kedjeskydd.
Termostat.

Det är nyheter till 05. Har säkert missat några som inte kommit fram ännu. T.ex mer vad som hänt i motorn är ju svårt att se på bilderna. För mig som byter från 03 blir det ju ännu mer godis att glädjas åt :)

Förstärkt vevparti, VAR DET NÅGE FEL PÅ -04 eller..... :va

:arsele

ÄDIT::::enl. min norska så har det gjort färgsättningen efter det brasilianska fotbollslaget, eller hur tolkas detta: "Klasične boje - Impresivan Husaberg look - Lagan i Brz"

Last edited:
Varför står det tex FS650e när det sen står i specen att det är 628,3ccm? Hoppas verkligen denna maskin håller bra nu, men det blir säkert en del barnsjukdomar på denna med.

de är högre i fjädringsvägen, -04 260mm/287mm
-05 275/288mm

det gör nog inget, för det tar i lite väl tidigt :tummenupp

Supermoto skrev:
Länkar till SM-sidan, enduro osv finns oxå om man letar lite.

Kroatisk sida (om jag fattat rätt)

Även en tysk sida
Schleenbeckermoto
Kolla priserna... För en FS650e: 9099€ = 82 463,33 SEK enligt forex. Alltså ca 4500:- mindre än i Sverige...

05orna kanske inte är så fula trots allt. Observera den nya rejsmodellen FS650c :tummenupp

Orkar inte ta upp sidan men var det inte FS650c som kostade 9099€ och FS650e som kostade 10099€ eller?

"Nya" rejsmodellen är väl egentligen en gammal som har kommit tillbaka?

- Johan

Verkar vettigt att fortsätta kalla den för 650 tycker jag. Det är såpass invant namn och det är ju inget som säger att siffran MÅSTE tala om storleken EXAKT på motorn.

FS650e = €9099
FS650c = €8999
på schleenbecker.de
Var har du fått 10099 från johan (kroatiska sidan kanske?)??

Visst fanns en FS650c 01 & 02 så låt oss kalla det en nygammal då eftersom den inte fanns 03 & 04. Ser ut som om startmotorn sitter kvar på bilderna iaf. Ska bli skoj att se vilka skillnaderna blir. Den hade i vilket fall Michelins nya Pilot-Motard eller vad de kan heta.

Mattiaz skrev:
När börjar 05orna säljas då ?
Du kan säkert beställa en redan idag och få leverans så fort de kommer hit. Det KAN vara så att de första kommer redan om två veckor...

Eller ännu hellre så köper du min dokumenterat hållbara och vassa 03a redan idag så kan jag beställa en ny omgående :tummenupp

Supermoto skrev:
Du kan säkert beställa en redan idag och få leverans så fort de kommer hit. Det KAN vara så att de första kommer redan om två veckor...

Eller ännu hellre så köper du min dokumenterat hållbara och vassa 03a redan idag så kan jag beställa en ny omgående :tummenupp

Dokumenterat vassa.. hmmm.. Kom till Linköping och visa hur vass den är om du vågar....

Butler skrev:
Dokumenterat vassa.. hmmm.. Kom till Linköping och visa hur vass den är om du vågar....
Njae, vill ju inte repa hojen när den ska till att säljas ju...
Den som har lever får se...

Supermoto skrev:

där håller jag nog med.. köp köp köp.. den är i fint skick.

Tom Byron skrev:
Kläm ur någon snubbe eller brutta varför de gått ned i kubik, var det för att de inte höll eller någe annat, typ varvvilligare eller whatever

Fråga åt mig plez....... :)
Stabilare vevaxel och starkare vevparti. Antar att den borde varva lite lättare oxå.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back