Husaberg återförsäljare?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Tjena.. vilket ställe är snabbast/bäst på att leverera husaberg delar? Måste beställa lite nya prylar till toppen på min FE650s 02'a.

Åk förbi MÖR istället om du håller till i Södertälje som det står i din profil.
De har säkert en hel del av det du behöver hemma.

MÖR
Hertig Carls väg 49
151 38 SÖDERTÄLJE
Tel: 08-550 198 38
Fax: 08-55 03 48 70

Motard nissen skrev:
2436986 Okej tack hade det på känn att dom va shyssta. Får supermecka imorn kväll och sen beställa så man har prylarna tills nästa vecka.

kiko skrev:
2437152 Åk förbi MÖR istället om du håller till i Södertälje som det står i din profil.
De har säkert en hel del av det du behöver hemma.

Har beställt en del av mör nu, lite elprylar. Dom har inte haft mycket inne hitills.. Dessutom är han rätt dryg. Väntetid över en vecka på det också.

Motard nissen skrev:
2438556 Har beställt en del av mör nu, lite elprylar. Dom har inte haft mycket inne hitills.. Dessutom är han rätt dryg. Väntetid över en vecka på det också.

MC Sport
Trosta Gård
195 93 ARLANDA
Tel: 08-594 30 770
Fax: 08-591 42 970

Har beställt rätt mycke grejer av han å har alltid haft prylarna senast 2 dagar efter beställning.
Kan han skicka d som brev får man det dagen efter i lådan med ett inbetalningskort. Har han inte saker hemma så fixar han fram det hos nån annan handlare som i sin tur skickar prylarna till dig direkt utan att mellanlanda på mc-sport.

Plupp skrev:
2438693 MC Sport Har beställt rätt mycke grejer av han å har alltid haft prylarna senast 2 dagar efter beställning.
Kan han skicka d som brev får man det dagen efter i lådan med ett inbetalningskort. Har han inte saker hemma så fixar han fram det hos nån annan handlare som i sin tur skickar prylarna till dig direkt utan att mellanlanda på mc-sport.

Verkar shysst har beställt av han förut tänkte inte på att han tar hem husadelar. Får nog bli därifrån :)

Motard nissen skrev:
2439533 Verkar shysst har beställt av han förut tänkte inte på att han tar hem husadelar. Får nog bli därifrån :)

Skruvade isär husan nu ikväll och tog av ventilkåpan.. Gissa om jag fick en smärre förvåning! Ena låsmuttern till ventiljusteringen hade skruvat av sig och lagt sig snyggt och prydligt på sidan av ventilfjädern.

Ställskruven hade gängat tillbaks sig max också, inte så konstigt att jag fick en massa missljud så fort jag gav gas :rolleyes:

Enda skadan som var skedd är att muttern antagligen kommit in mellan kamnock och det lagret på vipparmen som kommer i kontakt med kamnocken. Resultatet var en alldeles säregen mos av lagerhaveri.

Lagret hade åkt ur sin ''centerpunkt'' och klämts så långt åt ena hållet som det praktiskt taget går utan att lossna och brytas isär :näsblod

Va tror ni, bör jag byta kamlagrena också? Tycker inte dom ska ha tagit så mycket skada eftersom vipparmslagret tog smällen men man vet ju aldrig :va Kanske tilloch med en ny vipparm med risk för mikrosprickor i den men det känns ju långsökt.

Ingen som vet på ett ungefär vad en kamaxel kostar till en husa 650 02a?

Ska ioförsig beställa en imorn men kul att få lite ångest om vad den kostar innan...

Motard nissen skrev:
2448792 Ingen som vet på ett ungefär vad en kamaxel kostar till en husa 650 02a?

Ska ioförsig beställa en imorn men kul att få lite ångest om vad den kostar innan...

2000-3000kr? En vild gissning...

Busaberg skrev:
2449133 Exakt 1421,20:- i Karlströms prislista.

Har du fått karlströms internet grej att funka? jag får alltid ''inge träff'' när jag försöker söka på den sidan :(

Tack för priset, de va inte så uber dyrt faktiskt.

Motard nissen skrev:
2449299 Har du fått karlströms internet grej att funka? jag får alltid ''inge träff'' när jag försöker söka på den sidan :(

Tack för priset, de va inte så uber dyrt faktiskt.
Sök på reservdelsnumret.Listor finns att ladda hem från www.husaberg.se

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...