Husaberg återförsäljare i Södertälje

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Tjena!

Någon som har något bra/dåligt att säga om:

MÖR
Hertig Carls väg 49
151 38 SÖDERTÄLJE
Tel: 08-550 198 38
Fax: 08-55 03 48 70

Tänkte köpa en Husa från killarna, men tänkte kolla med er först om hur det funkar med servicen m.m hos de, är rätt ny innom detta.

Nu var det några år sedan jag köpte en av mina hojar där och då var han helt OK samt han far. Trevliga och hjälpsamma, fick en scott plånbok hemskickat gratis nåt varför vet jag inte? Men detta var innan de flyttade till de nya lokalerna! Men tror de är bättre än Dirtbike iallafall!

Såg i en gammal tråd att "Motard nisse" skrev att MÖR gick fetbort, men inte varför...

Var det du Gnutten (eftersom det står fd Motardnisse under ditt namn)?
Dåliga erfarenheter från Dirtbike?

Jag har varit i kontakt med MC Sport, Olle är alltid disträ men hjälpsam hur det nu går ihop :)

Marko på Dirtbike är bra att ha att göra med, men jag vet inte exakt hur duktiga dem är på att meka.

Jag funderar på att handla från Dirtbike om inget magiskt dyker upp om MÖR i denna tråd.

Såg i en gammal tråd att "Motard nisse" skrev att MÖR gick fetbort, men inte varför...

Var det du Gnutten (eftersom det står fd Motardnisse under ditt namn)?
Dåliga erfarenheter från Dirtbike?

Jag har varit i kontakt med MC Sport, Olle är alltid disträ men hjälpsam hur det nu går ihop :)

Marko på Dirtbike är bra att ha att göra med, men jag vet inte exakt hur duktiga dem är på att meka.

Jag funderar på att handla från Dirtbike om inget magiskt dyker upp om MÖR i denna tråd.

Bästa mecken har Olle på MC Sport (Micke Mek) Överj...lig när det gäller Husaberg !!!

Ja det har jag oxå hört. Såg hans projekt igår, herrejösses-trim, kolfiber o elox överallt (elox alu-tank tex), den var helt galen.

Problemet när ngn e så duktig är att väntetiden kan bli lång.
Man behöver ju inte en raketforskare för att serva hojen, men det e ju najs att känna till en sådan person när man får cp-fel.

Det lilla jag har haft att göra med MÖR har dom vart väldigt hjälpsamma.

Dirtbike är också bra fast lite oorganiserade, Marko är väldigt hjälpsam men väldigt virrig. När man beställer grejer hos dirtbike så lovar dom att ringa såfort grejerna kommit hem, men det gör dom bara 1 gång av 10 i praktiken.

Personligen föredrar jag Karlströms motor, dom har alltid det mesta på hyllan och deras postorder funkar klockrent. Dom ligger en bit bort från stockholm men det kan det vara värt.

Tjena!

Någon som har något bra/dåligt att säga om:

MÖR
Hertig Carls väg 49
151 38 SÖDERTÄLJE
Tel: 08-550 198 38
Fax: 08-55 03 48 70

Tänkte köpa en Husa från killarna, men tänkte kolla med er först om hur det funkar med servicen m.m hos de, är rätt ny innom detta.

Mankan är superbra att ha att göra med, fixar alltid fram det man behöver inom vettig tid om han inte har det hemma. Och har man bråttom har han en förmåga att lösa det på nå't sätt ändå. Jag har iofs aldrig servat någon hoj där (den biten sköter man väl själv?!?), men han har hjälpt mig lägga om dubbdäck (för det kan jag inte själv) och de hjälper till efter bästa förmåga. Det är ju en rätt liten butik och när Mankan inte är där, har de inte alltid full koll, men det är inget konstigt med det. Råder det någon osäkerhet, så fixar de det iaf. (bodde i Södertälje innan, så MÖR var närmast och enklast)

Det är skönt att ha en handlare nära.

Olle O/MC Sport är superbra att ha att göra med också. Grejerna hemma på nolltid och mycket på hyllan. Enkelt att handla där om man bor norr om stan! :tummenupp

Lycka till med nya hojen!

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...