husa ??????

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Lite fråga bara....

Har justerat ventilerna, bytt luft filter

Men när man gasar upp hojen lite så stannar den kvar på ett högre varv än tomgången en liten stund innan den går ner igen....

Vad kan detta bero på, allt är org???? :confused:

Mr_Mike skrev:
Lite fråga bara....

Men när man gasar upp hojen lite så stannar den kvar på ett högre varv än tomgången en liten stund innan den går ner igen....

Det kan vara att du har för stort lågfartsmunstycke. Ett tecken är att den inte vill gå ner helt efter påslag utan dalar lite långsamt, kanske i steg.

jaså men det är ju ändå org!!!!
Borde inte det vara ok då????

Får väl prova sig fram annras!!!

Får väl prova sig fram annars!!!

Mr_Mike skrev:

Får väl prova sig fram annras!!!
Min hoj gick inte alls bra med originalbestyckning. Har provat allt möjligt och fick inte den att gå rent. Sänkte till sist nålen och har 42 istället för 45 i lågfart. Nu går den mycket bättre, bra gasrespons/inget bludder och går ner i tomgång snabbare.

På insugssidan av motorn. Prova att spreja startgas runt förgasaren när motorn går på tomgång, ökar varvtalet då så vet du var den läcker. Det kan vara gummit som hamnat lite snett eller något som kan vara svårt att se med blotta ögat.
Funkar inte det så vet jag inte, men det gör säkert någon annan. :)

Mr_Mike skrev:
Lite fråga bara....

jag har exakt samma problem på min husa oxå...

Back