husa j*vel

JDS

SOMLIGA
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
husa 650-08
va ute och åkte igår och hojen fungerade bra....skulle ut o åka nu men hojen e helt jäv*a död har ingen gnista alls......hur ska man göra en felsökning på elen nån som har haft samma problem....vill ju åka när d e så najs väder....TACKSAM för svar

Vet inte om detta stämmer, men är det inte väldigt ofta det är problem med Husaberg ? Tycker ja läser ofta trådar om det men men kan ha fel.

Cobretti skrev:
Vet inte om detta stämmer, men är det inte väldigt ofta det är problem med Husaberg ? Tycker ja läser ofta trådar om det men men kan ha fel.

jo d e massa problem har fan skruvat mer än åkt :huvet men e grymt kul när dom funkar :banana

Är det en -03 eller äldre med SEM tändning kan du börja med att mäta upp statorn.Ta av tanken och dra isär kablarna vid tändspolen.
Gul - Blå <1,0 Ohm
Röd - Svart 3 kOhm +-10%
Grön - Svart 168 Ohm +-10%

Busaberg skrev:
Är det en -03 eller äldre med SEM tändning kan du börja med att mäta upp statorn.Ta av tanken och dra isär kablarna vid tändspolen.
Gul - Blå <1,0 Ohm
Röd - Svart 3 kOhm +-10%
Grön - Svart 168 Ohm +-10%

jag mätte upp kablarna och d va typ bara två som gav utslag....jag mätte dom som kommer nerifrån svänghjulet.... e d tändspolen som e paj då???? vilken e som e startorn?????(blåbär) :kocko

Det är kablarna nerifrån svänghjulet du ska mäta på.Statorn sitter innanför svänghjulskåpan.Tändspolen vet jag inte hur man mäter upp.

Cobretti skrev:
Förlåt att jag lånar tråden, men hur länge varar garantin på Husaberg ?
Till du trampar ner kicken eller trycker på startknappen första gången.....

Cobretti skrev:
Förlåt att jag lånar tråden, men hur länge varar garantin på Husaberg ?
Har för mig att det är 6mån. Sedan sägs det att de har en bra inställning till goodwill längre tid än garantin om det är "kända" fel som händer eller verkar som trolig fabrikationsfel...

Rätta gärna mig någon om jag har fel :rolleyes:

Busaberg skrev:
Det är kablarna nerifrån svänghjulet du ska mäta på.Statorn sitter innanför svänghjulskåpan.Tändspolen vet jag inte hur man mäter upp.

jag mätte på kablarna som kommer från svänghjulet....då måste d va statorn som e paj ???? nån som vet vad en sån kostar ny

Back