Husa Fc 550 -02 -> Motard??

Twice skrev:
Vad säger ni om att göra om den till motard?
Något man ska se upp för på dom?
Någon som kör en sån och kan ge lite personliga kommentarer?

Jocke Karlsson har tävlat med den, men den ska tydligen vara servad på fabrik innan den såldes iväg. Hur nogrant brukar det vara? Inget snack om att den hojjen har fått gå!

Edit: Här är bild på den också! :)

Lär ju vara nogrant servad och ordentligt uppdaterad så det är nog ett bra köp.
Lägg lite pengar på fjärdingen så har du en dräpare :tummenupp
 
Twice skrev:
Vad säger ni om att göra om den till motard?
Något man ska se upp för på dom?
Någon som kör en sån och kan ge lite personliga kommentarer?

Jocke Karlsson har tävlat med den, men den ska tydligen vara servad på fabrik innan den såldes iväg. Hur nogrant brukar det vara? Inget snack om att den hojjen har fått gå!

Edit: Här är bild på den också! :)
Saint här på sporthoj har en sådan som motard och det går alldeles utmärkt.
 
jag har en husa 550 fc -03 som jag åker cross och motard med, å jag har den e-reggad.
Funkar fin fint...lite klen frambroms bara med endast 2 kolvs ok men de funkar.

Att lv-regga en sån kan bli problem för man brukar misslyckas på ljudet.
Sen så är de rätt mkt meck för att få den lv-reg.

Hel halvljus med heljus lampa i instrumenteringen.
Hastighetsmätare med ljus
Blinkers (godkända)
Bromsljus (fot och handbroms)
Snällare ljuddämpare
Kedjeskydd

En husaberg 550 e ju inte lv-reggad från fabrik så de finns inget coc godkännande på den eller va de heter, så man måste göra en förbifartskontroll, å de är där man brukar fallera p.g.a ljudet.

Lycka till
 
Twice skrev:
Vad säger ni om att göra om den till motard?
Något man ska se upp för på dom?
Någon som kör en sån och kan ge lite personliga kommentarer?

Jocke Karlsson har tävlat med den, men den ska tydligen vara servad på fabrik innan den såldes iväg. Hur nogrant brukar det vara? Inget snack om att den hojjen har fått gå!

Edit: Här är bild på den också! :)
E du säker på att det e en riktig fabrikscykel.Jocke körde bara -03 för husa +den ser väldigt original ut,inge avgassystem,ingen omdragen vevvent,orig förgasare mm mm.
Kolla om den har plomberingar på ramen,samt om den har märkning på blocket från JM racing
//Hf
 
Last edited:
Twice skrev:
BTW: Nån som vet hur det går till att lv-regga den? :confused:
min är inte lvreggad men den går fint :hihi :hihi
 

Bifogat

  • Husaberg sida liten.JPG
    Husaberg sida liten.JPG
    55 KB · Visningar: 156
  • image8.jpg
    image8.jpg
    6.5 KB · Visningar: 81
Lite OT: Vad är det för krav för enduro besiktiga hojjen? Måste man ha halv/hel ljus? Hel ljus indikator? Som min lykta till exempel är en ombyggd acerbis med 2st 20w spottar..tror ni jag får igenom den på besiktningen?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top