husa bus

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
:fakta Hej
Skulle vilja ha hjälp med bra Husaberg sidor, och trim insällningar osv.
Någon som sett en bromskurva orginal - trim? :skrämd

Har en 650 SM -02 med slipon, beställt 470kolv och 400tändbox, funderar på portning och -03:ans kam.....hört att det skall bli bra...
Vill gärna att den drar lite längre i registret...tycker den är lite kort nu...mkt växlande :mad:
Någon som vet om det finns svart plast att köpa till Husaberg....samma som till KTM? :tummenupp
 
Lite trim är väll att porta toppen och se till att alla kanaler är fint putsade! som du sagt så är det ju 470 kolv ocg 400 tändbox xom gäller sen även en mikuni 42mm flatslide förgasare även ett bra helsystem. sen om hojen bara skall rulla bana så skicka på crosständsystemet! även titan ventiler och krafigare ventilfjädrar är att rekomendera så du inte får ventilsläpp, som är en ganska vanligt fenomen på trimmande bergare! för det är övervarv som dödar hojen..... och höjer kompet och ökar maxvarvet med en 1500varv/min så är risken sörre än vanligt att ventilerna slår i tyvärr.... det ärabsolut ingen fara att att varava så länge hojen har fäste men ligger du på varvstoppet och hoppar med hojen och motorn får det där extra varvtalen det är då det brakar!!!!!

//Mcbudet
borggren skrev:
:fakta Hej
Skulle vilja ha hjälp med bra Husaberg sidor, och trim insällningar osv.
Någon som sett en bromskurva orginal - trim? :skrämd

Har en 650 SM -02 med slipon, beställt 470kolv och 400tändbox, funderar på portning och -03:ans kam.....hört att det skall bli bra...
Vill gärna att den drar lite längre i registret...tycker den är lite kort nu...mkt växlande :mad:
Någon som vet om det finns svart plast att köpa till Husaberg....samma som till KTM? :tummenupp
 
trimma Husan

:rodnar VA ÄR det ingen med fantasi och lite äventyrslyst på denna citen? :skrämd :skrämd :skrämd
Är vi bara 2 st som tycker att Bra kan bli bättre??
:crash Skärpning nu....mer...trim till husa............. :crash
 
hej hej! var och kollade på en husaberg 650 sm -02 har aldrig varit i närheten av en sådan hoj förut och inte hört ljudet av dom heller, låter väldigt maffigt.
har dock en fundering. det var liksom ett vinande-visslande ljud från motorn.
killen sa att det var från kopplingen. men jag som är nybörjare på sånt här
har juh lite svårt att veta. ska det låta så? eller är det något som är fel?
törs jag köpa den? den låter juh inte illa å så, skulle mycket väl kunna vara kopplingen som låter sådär när den snurrar men jag är lite osäker.
har bara lyssnat på farsans gamla custom härk inom motorcyklar och den låter inte sådär.

tack på förhand.

pila
 
Det finns en sida för djävligt seriösa Husa-ägare som heter www.husaberg.org .
ALL info tänkbar ang Husaberg, trim, fixar osv finns där. ALLT.
Dock. Se till att leta efter vad du söker innan du lägger ut trådar där. Det är INTE läge att dyka upp och spamma, speciellt som ny, då får du aldrig ett svar igen.

För övrigt.
Nästa steg för dig i trimväg är en FCR eller en TM fugge dock. Efter det eventuellt portning. Ta ur autodekompen från kammen. Och om du är riktigt seriös, lätta vevparti samt för den superseriöse plocka bort balansaxeln helt och hållet och lämna veven för lättning och ombalansering. Sen som sagt, håller du dig på bana så byt till ett MX-svänghjul och alternator.
Sen kan vi fightas lite om du vill.
Samtligt + tom lite till (har dock balansen kvar) är gjort på min och enda sättet att hålla den på marken tom på 4´an (drevad för 185) är att lägga näsan på framskärmen.
:yoparty

Svart plast hittar du på http://www.schleenbecker-moto.de/shop/index.php de är djävligt seriösa, jobbade för dem ett tag härom året.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
borggren skrev:
Någon som vet om det finns svart plast att köpa till Husaberg....samma som till KTM? :tummenupp
Svart plast finns att beställa hos alla Husaberg-återförsäljare numera. Allt utom tanken finns att köpa.
 
Haru köpt en -02 oxå för pure racing........och åka gata med -04an då :tummenupp :confused:

borggren skrev:
:fakta Hej
Skulle vilja ha hjälp med bra Husaberg sidor, och trim insällningar osv.
Någon som sett en bromskurva orginal - trim? :skrämd

Har en 650 SM -02 med slipon, beställt 470kolv och 400tändbox, funderar på portning och -03:ans kam.....hört att det skall bli bra...
Vill gärna att den drar lite längre i registret...tycker den är lite kort nu...mkt växlande :mad:
Någon som vet om det finns svart plast att köpa till Husaberg....samma som till KTM? :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top