Husa 650!

Jesperponken

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg 650SM -04 Nu med enduro fälgar på!
Hej!

Jag undrar en sak om husa 650. Vad jag har hört är att den Godkänd för en förare. Men kan man "göra om" den så att den blir godkänd för två passagerare? Typ att man sätter på fotpinnar. Någon som vet nått om det?

Nån som gjort detta? Man vill ju kunna ha med passagerare på Mc´n ibland :tummenupp

Tacksam för svar! Mvh/jesper
 
Jesperponken skrev:
Hej!

Jag undrar en sak om husa 650. Vad jag har hört är att den Godkänd för en förare. Men kan man "göra om" den så att den blir godkänd för två passagerare? Typ att man sätter på fotpinnar. Någon som vet nått om det?

Nån som gjort detta? Man vill ju kunna ha med passagerare på Mc´n ibland :tummenupp

Tacksam för svar! Mvh/jesper
:skrämd Nej, snälla, ta bort tanken, sluta!!! :fatta! Det är en rejshoj!!! Ingen touringmoppe!!! :död


Ledsen, men jag kunde inte låta bli, det gör ONT i mig när du säger så där! :(
 
Last edited:
Jo det är jag med på! Men det är ju många som vill åka med. Går det att fixa så att man kan köra så lagligt då? Även om jag inte kommer göra det ofta, så kan det vara kul!

Jeppe
 
Bakramen gillar inte det nåt speciellt heller. De kröks ner rätt lätt när du åker med passagerare om du inte tar det djävligt lugnt. Inga stoppies tex men den kan krökas ändå.
Din husa är en enmanna-hoj...

Daniel...
 
Dethär inlägget borde varit skrivet av mig! :tungan :) :arsele :D


Shoppa en CRF istället, den är MYCKET mera touring OCH kommer med skjutspinnar orginal.... men till McD får du hitta själv. :lol
 
Tror du måste typ regga om hojen. XR650 är likadan.
 
Har för mig att någon här har provat regga en husa för två men det gick inte för sadeln var för kort, ska du skjussa(stava?) så måste du sitta på tanken med styret i magen typ.
 
Varför ska du ha en Husa eg om du nu måste skjutsa? :dummer

Satsa på en hoj som är byggd för två, det kommer bara att bli problem för dig annars! Säg till bruden/brudarna/polarna att skaffa egen hoj! :D

Som sagt innan......en racehoj ingen touring! ;-)
 
Evil M skrev:
Har för mig att någon här har provat regga en husa för två men det gick inte för sadeln var för kort, ska du skjussa(stava?) så måste du sitta på tanken med styret i magen typ.

Vadå för kort, en monster är ju godkänd för passagerare och den sadeln är väl ännu kortare... Inga problem med plats på Husan för övrigt, men den gillar det inte som sagt.

Daniel...
 
I depån går det kanonbra att skjutsa! :banana

Man får visst plats, ingenstans att ha fötterna bara....:-)
Men som sagt tidigare, rekommenderas EJ någon längre sträcka! (=inte skjutsa på denna racehoj!!)
 

Bifogat

  • SPA 040214.jpg
    SPA 040214.jpg
    59 KB · Visningar: 97
Last edited:
Okey då vet man. Tanken var inte att jag skulle åka lång touring sträckor med den :tungan Men bara om en polare vill åka med en kortare stäcka. Sen så får dom skaffa egen :arsele :D
Men jag sätter på ett par fotpinnar på den.

Tackar för svaren!
 
ypvs skrev:
Vadå för kort, en monster är ju godkänd för passagerare och den sadeln är väl ännu kortare... Inga problem med plats på Husan för övrigt, men den gillar det inte som sagt.

Daniel...

Absolut, Monstret e godkänt med passagerare enligt lagen men det vill till att man tycker om varandra VÄLDIGT mycket om man ska trivas ;)

Husan är riktigt rymlig jämfört ...

Finns nån jänkare (naturligtvis) som har extrapinnar på sin Husa men akta bakramen som nämnts ovan ...
 
Last edited:
På Dukens regbevis står det 0-passagerare....... sitter det skjutspinnar är det väl bara att åka. Who cares?
 
Tom Byron skrev:
På Dukens regbevis står det 0-passagerare....... sitter det skjutspinnar är det väl bara att åka. Who cares?


Men han vill ju SÄTTA PÅ skjutspinnar, och dessutom på en Husa!!! :fatta!
Det är ju inte samma sak! Duken är ju stabil att skjutsa på!!
Vet väl du om nån! :tummenupp
 
:va Hur menar du nu :D :D :D

Det jag ville påpeka att man inte behöver regga, för who cares.... Ingen bryr sig om papper ändå.

Jo det har rätt, no chix on a räser :tummenupp

Wheeliegirl skrev:
Men han vill ju SÄTTA PÅ skjutspinnar, och dessutom på en Husa!!! :fatta!
Det är ju inte samma sak! Duken är ju stabil att skjutsa på!!
Vet väl du om nån! :tummenupp
 
Daniel:

Du sa att bakramen lätt böjs eller kröks! Undrade bara om du vart med om det eller om du har en kompis som råkat ut för det. Eller om det är ett rykte du hört? Undrar bara. Jag är med helt på att den inte är gjord för att göra höga stoppies med en passagerare på bak. Tror inte att någon mc är gjord för det, sen att dom håller är ju en annan sak :tungan men jag bara undrade lite. Inte kul att testa och märka att bakramen krökt sig :(

Tack för svaren!
 
Please... Det går inte att skjutsa på en Husa... Det lika vettigt som att åka två på en skateboard :) men i teorin fungerar det förstås.
 
Altså, det är bara moppefukkon som skjutsar på en motard/off road... :mad: :kocko

Vill han åka hoj får han väll köpa sig en egen.... :tungan
 
Jag har pricis köpt mig en Husa 650 -04.
Inte f-n tänker jag låta någon åka med på den :rolleyes:
Den är MIN thats it!
Vill du åka två på hojen så kan du få köpa min XT 600-99 :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top