husa 650 startar inte

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

ska man behöva byta årsmodell för att få en som går att starta på elstarten,köpte den för 1 månad sedan o bröt foten när jag skulle starta den första gången,men nu har gipset åkt av.har ställt ventilerna,bytt stift,nytt kraftigare batteri,luftskruv inställd,startmotor går riktigt men ingen riktig fart på den tycker jag.vänster kicka är inte att tänka på sedan förra krocken.

säljes billigt husa 650 03 90 tim !!!!!!!!

vad fan gör man

peterpain skrev:
hej

ska man behöva byta årsmodell för att få en som går att starta på elstarten,köpte den för 1 månad sedan o bröt foten när jag skulle starta den första gången,men nu har gipset åkt av.har ställt ventilerna,bytt stift,nytt kraftigare batteri,luftskruv inställd,startmotor går riktigt men ingen riktig fart på den tycker jag.vänster kicka är inte att tänka på sedan förra krocken.

säljes billigt husa 650 03 90 tim !!!!!!!!

vad fan gör man
Söker lite här på forumet.. du ska kunna modifiera elstarten så att den startar lättare.. nån loppa på nåt ställe :) mer vet jag inte..finns säkert nån annan som kan förklara mer ingående. Lycka Till!

sök på "kläpp" eller "kläppen" så hitta du t.ex den här sidan. Kollade bara lite snabbt men jag tror det står en del där. Om inte så sök lite mer :tummenupp

Hur billigt är "billigt" annars?? Alla bra affärer är intressanta ;)
Jag var stennöjd med min 03a jag hade tidigare...

Är viktigt att förgasaren är rätt bestyckad för att den ska gå igång lätt. Kan tyvärr inte Dellorto som sitter på 03:an men nån annan kanske kan tipsa.

Rätt inställd och med friskt batteri ska den starta på elstarten.
Gör den inte det så be någon som kan vi hur man kickar, lite teknik så är det inga problem.

Med rätt teknik är 03an snällstartad som ett litet lamm! :7peta Det funkar inte att kicka sig blå och du måste vara snäll mot besten, annars slår han/hon tillbaka! :pannkyss

Min lill-Husa behövde chokas, kickas igenom ett par ggr och ett "riktigt" startförsök innan jag petade in choken igen och sedan hittade kompläget, släppte upp kicken förbi dekompen och sedan kickade igenom ordentligt. Slog aldrig fel, vinst varje gång.

Är inte ventilerna rätt justerade är det tjurigt som f-n att starta, näst intill omöjligt faktiskt. :huvet

Kanske behövs en instruktionsvideo? Inga brutna fötter ska behövas iaf...
Lycka till! :krama

Du är säker på att du vridit om tändningsnyckeln, att inte ev. slangar i uppsamlingskärl ligger i vätska och att du har vridit om soppakranarna? *retas lite*

Ädit: Jag kan uppenbarligen inte läsa, så följ Supermuppos länk om modifiering av kläppen så ska du se att din bebis också funkar med elstart. Annars är det bara att byta årsmodell. *L* 04an funkar

Ädit2: Tillrättavisad av gurun, så jag tog bort kommentaren som hänvisas till i nästa inlägg. :brinnerup Tosingens inlägg ignoreras härmed! :tungan

Last edited:
Portningen påverkar ju inte det :va Den tjöt innan oxå jue

Yasha skrev:
04an funkar, men portad fastnar den i kompläget ibland och j-ar vad det tjuter i startmotorn då! :skräck

Yasha skrev:
Med rätt teknik är 03an snällstartad som ett litet lamm! :7peta Det funkar inte att kicka sig blå och du måste vara snäll mot besten, annars slår han/hon tillbaka! :pannkyss

Min lill-Husa behövde chokas, kickas igenom ett par ggr och ett "riktigt" startförsök innan jag petade in choken igen och sedan hittade kompläget, släppte upp kicken förbi dekompen och sedan kickade igenom ordentligt. Slog aldrig fel, vinst varje gång.

Är inte ventilerna rätt justerade är det tjurigt som f-n att starta, näst intill omöjligt faktiskt. :huvet

Kanske behövs en instruktionsvideo? Inga brutna fötter ska behövas iaf...
Lycka till! :krama

Du är säker på att du vridit om tändningsnyckeln, att inte ev. slangar i uppsamlingskärl ligger i vätska och att du har vridit om soppakranarna? *retas lite*

Ädit: Jag kan uppenbarligen inte läsa, så följ Supermuppos länk om modifiering av kläppen så ska du se att din bebis också funkar med elstart. Annars är det bara att byta årsmodell. *L* 04an funkar, men portad fastnar den i kompläget ibland och j-ar vad det tjuter i startmotorn då! :skräck

Jag tycker inte att tjejer skall uttala sig om mekande eftersom dom vet så lite om motorer och sånt.

Mitt tips är att du kontaktar Hjälpmedelscentralen på något större lasarett. Dom pysslar en del med att handikappanpassa fordon, t.ex. montera elstart på stånkor :D

Våga vägra Batteri !

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...