Husa 650 - Reggad som 9kw, HUR?!

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
Tjena grappar, ja som topic lyder!

Har frågat ett ett par personer men dom kom inte med några vettiga svar, så jag testar här istället. Det verkar som om det "bara är så"..men that makes no sence i min värld iallafall. Hur fan reagerar dom på besiktningen om man kommer med en husa som har 60 pollar och så står det endast 9kw i pappret?

Anledningen till att jag frågar är att för att jag personligen ska köpa en Husa inom kort. Och med de ta A-beg. kortet. Oroar väl mig för att dom vid besiktning ger hojen körförbud när det visar sig att den inte alls har 9kw, utan 60HP..och med en gas-kåt 20 åring på..Och en annan anledning är att jag själv vill fatta varför det är så, så förklara så bra ni kan! :yoparty

Tackar på förhand för svar, MVH ForCa

Hinner väl antagligen inte först ;) men anledningen till att det är så är för att hojen skulle klara avgas och bullerkrav. :tummenupp

Alltså tror du besiktningsamannen bry sig när det står 9 kw på en 650cc?
9 kw är väll typ som en bra trimmad moppe...

Om han nu skulle inte släppa igenom din hoj, ja då haru träffat en jävligt grinig gubbe.

Strypningen följer med vid köp så det är ju bara att sätta på den vid bes??

Lika bra att fråga här då det kan vara relevant

om de står konstruerad max hastighet: 80 km/h
får man köra upp då?

står det sånt på husor?

Lika bra att fråga här då det kan vara relevant

om de står konstruerad max hastighet: 80 km/h
får man köra upp då?

står det sånt på husor?

om jag inte minns fel så står det maxhastighet 88km/h
/mvh erik

Ja... eller hur :rolleyes:

min är regad till makalösa 6kw ... woohoooo :yoparty :yoparty vilket monster, den går ta mej tusan inte o köra så... hur fick dom igenom det ??

då uppgraderar jag min fråga:

får man köra upp med en hoj som står att den har maxhastighet på 88km/h?

nej det får du inte. står nånstans på vv att hojen måste gå i minst en viss hastighet. och husan gör ju som sagt bara 88 km/h;)

och när vi ändå är inne på ämnet.
går hojfan ens att köra med strypningen i? om de nu går å komma iväg, hur lång tid tar det innan man når den brutala maxfarten på 88 km/h?

vad jag vet är de flesta husorna regade på 6 kW. en strypt moppe är på 2-3 om jag inte minns fel. alltså 45 km/h med årets segaste acc. känns lite mysko:D

Last edited:
då uppgraderar jag min fråga:

får man köra upp med en hoj som står att den har maxhastighet på 88km/h?

har för mig att rosen skulle köra upp på sin KTM exc 125 o där står maxhastighet 70km/h o att gubben skrattade åt det eller något.. :va

nej det får du inte. står nånstans på vv att hojen måste gå i minst en viss hastighet. och husan gör ju som sagt bara 88 km/h;)

Det betyder alltså att man INTE kan köra upp med en husa...? Eftersom det står att skiten endast gör 88km/h..och den måste göra minst 100km/h enligt hemsidan som någon här ovan bifogade... Men dom borde väl vara medvetna om att den gör mer än 88km/h? Och därför låta en köra upp...eller är det bara önsketänkade? :va helvete säger jag bara... sikket mörker! :huvet

ÄR DET NÅGON SOM HAR KÖRT UPP MED EN HUSA HÄR??!!?

Det betyder alltså att man INTE kan köra upp med en husa...? Eftersom det står att skiten endast gör 88km/h..och den måste göra minst 100km/h enligt hemsidan som någon här ovan bifogade... Men dom borde väl vara medvetna om att den gör mer än 88km/h? Och därför låta en köra upp...eller är det bara önsketänkade? :va helvete säger jag bara... sikket mörker! :huvet

dom vet antagligen att den går fortare men dom låter dej inte ändå. regpapprena är det som gäller.

Hallå! Läs vad som står!:

"Motorcykeln ska kunna köras i minst 100 km/tim"

Går hojjen i 100 blås så är det bara att rocka!

MrEmcom har kört upp med en FS650e, 6kw på pappret eller vad det var.

MrEmcom har kört upp med en FS650e, 6kw på pappret eller vad det var.

men fan va härligt då! glädjande nyheter! husor är ju stora kärleken.. :rolleyes:

såå om någon har en husa som dom vill få såld här i stockholms området så är det bara att skrika till! :Bugar

Du FÅR inte köra upp om den inte klarar kraven enligt pappren... men om gubben tummar på reglerna något det är en annan sak:rolleyes:
Sedan om du kör upp ostrypt tror jag det största problemet du kommer ha är att hålla dig från att slanga stup i kvarten!:D

Sedan om du kör upp ostrypt tror jag det största problemet du kommer ha är att hålla dig från att slanga stup i kvarten!:D

haha är dom så jävliga i kraft? :tuttar är ju för bra för att vara sant, fan va kul man kommer att ha! Fråga = vad toppar en husa med plugg i? samt utan? (vi utgår från att husan är helt orginal).

Admins kan låsa tråden när svaret på ovanstående fråga har kommit.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT