Husa 650 med FP helsystem...? Låter mycket...?

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tänkte bara höra om det finns någon som vet hur en Husa 650 låter med ett FP-helsystem på...? Funderar ev på en Husa som har detta system påmonterat. Är det FÖR mycket ljud eller låter det GÖTT..?

(Jo jag vet att jag kan lyssna själv, men hojen finns ca 40 mil ifrån mig) :gnissla

Ger det nåt extra med detta system + ombestyckning?

Mvh Kimmen. :tummenupp

ska tydligen va ett av dom bättre till husa har jag hört rycktesvägen.
Brorsan har ett sånt på sin husa 550 och visst låter det, jag vet dock inte skicket på hans stoppning. ganska dov ton på hans

FP-helsystem ger ett superfint ljud i Husan, men ja, den låter MYCKET! Det är en rak/öppen pipa. :D Satt ett på min 03a, sitter ett på 04an och det brukar leverera knappa 5 hästar till på bakhjulet.

Nystoppat tror jag faktiskt att det klarar besiktningens ljudkrav om man håller sig till rätt varvtal, men på bana är det kört tyvärr (om man inte kör väldigt mjukt och försiktigt).

Det kan tänkas att du vill gå upp lite i huvudmunstycke men där är det ju säkrast att bänka faktiskt, även om de flesta Husor väl brukar gå ganska fett original? På 03an med gamla dell'Orto-förgasaren, gick jag upp från 190 till 200, men 04an körs med originalbestyckningen om jag inte minns fel.

Blev det för mycket nu? :va

Högt och skönt, underbart system!

Och nej det går inte igenom besiktningen som det är.

Jag körde med FP slip-on på WR:n, blev tvungen att byta tillbaka till original enduro-dämpare för jag stog fan inte ut med mig själv och mitt oljud.
Nån som vet om det finns insatser till FP-dämparen?
Ska prova packa om och se hur mycket det gör men är tveksam till att det räcker.

Okej, tack för svaren... Låter som att det blir riktigt bra med ett FP helsystem på Hojen.

Det blir inte störande i längden, låter det så mycket? Man vill ju ha ett ruggigt ljud i den men det får ju inte gå till överdrift... :D

Kimmen.

Kör med öronproppar !

Låter kanske lite konstigt, men det gör tinitus också.... *piiiiip*

Okej, tack för svaren... Låter som att det blir riktigt bra med ett FP helsystem på Hojen.

Det blir inte störande i längden, låter det så mycket? Man vill ju ha ett ruggigt ljud i den men det får ju inte gå till överdrift... :D

Kimmen.

Har det på en av mina hojjar, och det låter högt. Hade gärna sett (hört) att det varit tystare. Men ska tydligen vara bra för Husor.

På husaberg.org så lovordar dom FP-systemet och enligt div bromsningar så ska det vara bäst men det är klart på bekostnad av högt ljud.För det låter mycket.:yoparty

:tummenupp

Ja vi får väl se och höra imorrn... Då blir det affär på en 650 om allting är som det ska... :yoparty

Kimmen.

Låter inte för högt enligt mig... Låter Perfekt!

Husa 650 VS KTM 660... Som natt och dag. Det lilla man kört Husan nu, så är den ju så otroligt mycket smidigare och aggressivare... Vilken kanonhoj!!! :yoparty En riktig leksak är det!

Kimmen. :)

Tackar tackar... :)

Som att köra en moppe med hysteriskt mycket effekt :yoparty
Den måste nästan vara nerdrevad en kugg lr nåt fram... Grymt ettrig! Så jäkla smidig o lätt hoj. Nu får man bara hoppas den håller också. Men servar man regelbundet som man ska så borde det ju inte vara nå problem!

Mvh Kimmen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...