husa 650, kort register

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Hej köpte mig en husaberg 650-02 idag och har varit ute och kört och tycker registert verkar var väldigt kort, eller felinställda fuggar eller nått. Om man drar ur en växel vilken är väldigt kort, och drar på så känst det som att den max varvar 4-5000 varv /min och sen bludrar den, inte som att varvstoppet går i utan bara blabla bla säger den. Jag har åkt kawasaki zx9r-98 i 2 års tid är det jag som tappar fattningen om varvet eller är det fel på den, kan säga att jag hade en suzuki dr 350 som jag tyckte drog dubbelt så långt på varje växel men den drog väl hälften så mycket på dubbla tiden så registert kanske kändes längre.

Jag misstänker den är felställd. Kolla med Keva-motor i Hässleholm, det är Martin Lind som säljer Bergare där.

Grattis till ett extremt bra hojval men glöm inte att rengöra vid statorn så snart den är tvättad eller vid var 3 körning. :tummenupp

Förresten, kolla även om du behöver uppdatera till 03:ans vippor...

Jag hade isär förgasaren och rengjorde och upptäckte att det sitter 200 huvudmunstycke så jag funderar på om det kan va för stort, visserligen är det putsad topp men det kanske är för stort ändå, eller är det tvärt om att det är för litet ?? sen har ljudämparen gått isär också så kanske påverkar lite det med. nån som har några fler idéer.

Det sitter 190 original, ja det har du rätt i får kolla stiftet i morgon nån som vet vad det ska vara för storlek på den så får jag kila och köpa en, de går ju inte ner i hålet som jag har.

Man kan gissa i evigheter och ändå rasa om man gissar fel. Ring Keva motor. Det kostar inget! :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...