husa 650 06-07

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Tjena!

Ska byta min speed triple nu mot en Husa fs650e 06 eller 07..å nu skulle jag vilja höra om det är nån/några som kan dela med sig av lite info om husan och lite andra erfarenheter på dessa årsmodeller. vanliga sjukdommar,mm mm. Allt som är värt att veta. både ris å ros tack. posta gärna länkar med mecktips till ventiljustering. Underbart om jag får lite hjälp! sitter inte ofta vid datorn... husan känns hel rätt val för mig! hoppas ni är nöjda...

Tacksam för svar!

MVH// Fredrik

bytte själv från sporthojn i våras och köpte en ny husa 650 -07. har nu gått ca 71h/5000km. har inte gjort annat än byta olja/oljefilter och justera ventiler än så länge.

vid ventiljustering måste man ta bort kylaren som tar lite extra tid. men man kan ju på samma gång kolla kylarvattnet för eventuella missfärgningar i vattnet, så ja ser det inte som någon nackdel.

kolla motorfästen och bultar överlag bör man göra lite nu som då.

och jag har aldrig ångrat att jag bytt, finns inget roligare att köra Husa 650 :D

vid ventiljustering måste man ta bort kylaren som tar lite extra tid. men man kan ju på samma gång kolla kylarvattnet för eventuella missfärgningar i vattnet, så ja ser det inte som någon nackdel.

jag har alldrig tagit bort min kylare för att ställa ventilerna. så de behövs inte:tummenupp

min 05a har gått 240 timmar......

hmm ska komma i håg det iaf. =) måste ju fixa mig en först bara. Ta och byt med mig nu, vet ju att ni vill ha en speed triple.. seså!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti