Husa 650 -05.....finns garanti på dom, vet du de

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Ni som läst CRF-tråden (den senaste) vet varför jag undrar. Jag trodde konsumentköplagen gällde på allt som säljs i butik men vad jag har hört så är "tävlingsmaskiner" undantagna :confused:

Finns de ngt register för dom då eller......låter skumt. Jag undrar för jag vet att Husa är på bettet å vill sälja hojar, vill nog visa att de kan lika väl som de "stora".

Husa verkar ju var en nästan :D lika cool hoj som CRF´n. Så de kan var köpläge på en sån. Undra om jubeleumsmodellen finns kvar, lr hur många som såldes i sverige :confused:

Last edited:
Återfall skrev:
Ni som läst CRF-tråden (den senaste) vet varför jag undrar. Jag trodde konsumentköplagen gällde på allt som säljs i butik men vad jag har hört så är "tävlingsmaskiner" undantagna :confused:

Finns de ngt register för dom då eller......låter skumt. Jag undrar för jag vet att HUsa är på bettet å vill sälja hojar, vill nog via att de kan lika väl som de "stor".

Husa verkar ju var en nästan :D lika cool hoj som CRF´n. Så de kan var köpläge på en sån. Undra om jubeleumsmodellen finns kvar, lr hur många som såldes i sverige :confused:
Konsumentköplagen är tvingande och gäller, att tävlingsfordon skulle vara undantagna den lagen är bara nys. Däremot så gäller antagligen inga garantier utfärdade av säljaren eftersom dessa är frivilliga, men de skyldigheter som regleras av konsumentköplagen kan säljaren inte avtala bort.

Husaberg brukar inte vara omöjliga när det gäller goodwill ärenden.Inte när cykeln är relativt ny åtminstone.Men ska man börja gnälla över trasiga delar när cykeln gått x antal timmar gäller nog att man har kvitton på att allt är bytt enligt boken.Komplett motorgenomgång efter 45 alt. 60 timmar beronde på om det är "tävlingskörning" eller inte osv.

Busaberg skrev:
Husaberg brukar inte vara omöjliga när det gäller goodwill ärenden.Inte när cykeln är relativt ny åtminstone.Men ska man börja gnälla över trasiga delar när cykeln gått x antal timmar gäller nog att man har kvitton på att allt är bytt enligt boken.Komplett motorgenomgång efter 45 alt. 60 timmar beronde på om det är "tävlingskörning" eller inte osv.

Lite grovhugget, hur ser service-intervaller ut på Husa. Tänker då på kolv, vevstake, ramlager å sånt :va

sgtpepper skrev:
Konsumentköplagen är tvingande och gäller, att tävlingsfordon skulle vara undantagna den lagen är bara nys. Däremot så gäller antagligen inga garantier utfärdade av säljaren eftersom dessa är frivilliga, men de skyldigheter som regleras av konsumentköplagen kan säljaren inte avtala bort.

A just de....så ska man nog sortera upp begreppen :)

Återfall skrev:
Lite grovhugget, hur ser service-intervaller ut på Husa. Tänker då på kolv, vevstake, ramlager å sånt :va
45 eller 60 timmar på vevlager,ramlager och balansaxellager beroende på hur hårt du gasat.Enligt schemat i boken alltså.I allmänhet håller dom bra mycket längre :tummenupp

Husaberg är iallafall riktigt schyssta på den fronten....
Hade en husa 650 motard 03:a kikade av kikaxeln på den
ringde då till husas huvud kontor och de sa bara lämna in den på närmsta husa dealer så fixar de det kosatde inte ett öre mer en transport.... detta var när hojen va 1,5 år gammal

ringde då till husas huvud kontor och de sa bara lämna in den på närmsta husa dealer så fixar de det kosatde inte ett öre mer en transport.... detta var när hojen va 1,5 år gammal

Mr_Mike skrev:

Ja det lät ju bra. Min kickaxel gick av på min 02:a efter omkring 1 år och 2 månader och jag fick ingen respons alls från husaberg. Har haft fler ärende där jag frågat efter goodwill lösning, helt utan resultat. Har även läst på http://www.husaberg.org/ om folk som fått nya kickaxlar efter varierande tid så jag antar att det är godtyckligt...

Pratade med Husa idag. Om jag köper en ny hoj så är det 6 mån fabriksgaranti med fria mil. Om ngt händer därefter förutsatt att man skött servicen så är de inte aviga heller sa de :)
-Ja så sa de.

Fastbike i G-borg verkar vara en bra firma att handla av, växlade ngra ord me dom oxå, Robban. De säljer flest husa i Sverige.

Enl Husa så är det 60 Bhp på -04......stämmer de. Kollar man på denna annonsen så blir jag lite tvekande.
http://www.blocket.se/view/4907913.htm?caller=kal_s&l=0&c=1&city=0

:confused: :confused:

Det kan väl stämma Ebbe här på forumet hade 63bhp sin med lite pillad topp och akra helsystem det var en 04a oxå

Återfall skrev:
Pratade med Husa idag. Om jag köper en ny hoj så är det 6 mån fabriksgaranti med fria mil. Om ngt händer därefter förutsatt att man skött servicen så är de inte aviga heller sa de :)
-Ja så sa de.

Fastbike i G-borg verkar vara en bra firma att handla av, växlade ngra ord me dom oxå, Robban. De säljer flest husa i Sverige.

Enl Husa så är det 60 Bhp på -04......stämmer de. Kollar man på denna annonsen så blir jag lite tvekande.
http://www.blocket.se/view/4907913.htm?caller=kal_s&l=0&c=1&city=0

:confused: :confused:

Men det kan nog stämma typ, för på de hojar jag bänkat å kompisar osv, så skiljer det 3-4 hk på bakhjulet mellan helsystem å org. på typ ktm 660, 625 och husa 650 typ, ungefär så..... mellan 57-59 på slangen org. på husa beroende på årsmodell.

:)
heigo skrev:
I annonsen står ju effekt på bakhjulet, Husabergs angivna effekt är väl på veven?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti