husa 650-04 problem/tips

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
hej grabbar har hört rykten om att -04;an inte e perfekt..hehe
vad e felen på dem? svingen på vissa serier, vad e felen med dem?
o nått om att nått e skimsat (hur stavas det) för hårt så det nyper fast.
Åker nu med FP rör men inte bestyckat om ännu, skall tydligen inte behövas
Mer problem o tipps..............
Min hoj har gått ca12tim

Eheheh, släp inte ned den på tomgång, då kan den stanna för gott :arsele

Tydligen e det för tajt axial spel i veven så de blir för supertajt när det sväller lite av värmen (rätta mig om jag har fel) Vi e tre husor här på SH som rasat av samma orsak, många -04 525or har samma fel oxå. Jag ville få mitt fixat INNAN de rasade så jag väntade å väntade å .........knak, så lade den av :kocko Bra reklam :kocko :kocko :kocko

Men svingen innefattade bara FC å FE som jag fattade det.......

But I love my bäbis anyway :banana Käkar 580s på rakorna som så det är lite ork i spisen ivf :fyllisar :rofl

borggren skrev:
hej grabbar har hört rykten om att -04;an inte e perfekt..hehe
vad e felen på dem? svingen på vissa serier, vad e felen med dem?
o nått om att nått e skimsat (hur stavas det) för hårt så det nyper fast.
Åker nu med FP rör men inte bestyckat om ännu, skall tydligen inte behövas
Mer problem o tipps..............
Min hoj har gått ca12tim

Tom Byron skrev:
Eheheh, släp inte ned den på tomgång, då kan den stanna för gott :arsele

Tydligen e det för tajt axial spel i veven så de blir för supertajt när det sväller lite av värmen (rätta mig om jag har fel) Vi e tre husor här på SH som rasat av samma orsak, många -04 525or har samma fel oxå. Jag ville få mitt fixat INNAN de rasade så jag väntade å väntade å .........knak, så lade den av :kocko Bra reklam :kocko :kocko :kocko

But I love my bäbis anyway :banana Käkar 580s på rakorna som så det är lite ork i spisen ivf :fyllisar :rofl

Det är väl samma sving på FS också, men på FS modellen blir det ju knappast samma slitage som offroad maskinerna.

Jo du har nog rätt, jag har ingen aning. Det stod ju bra Fe å FC så jag har ingen aning vad som skiljer :) (eller om det ens skiljer någe på svingen som du sade)

Adrian_J skrev:
Det är väl samma sving på FS också, men på FS modellen blir det ju knappast samma slitage som offroad maskinerna.

Tom Byron skrev:

två av husabergs endurokillar körde av svingen under sina första tävlingar i vintras, kul sätt att börja säsongen på...

nämen det är faktiskt lite synd att att det alltid verkar vara nått skumt med husorna för det verkar ju va en kul hoj.

vore nästan konstigt om du inte hängde med en 580 när du har 70cc mer och en matchvikt på 42kg :7peta :D :fyllisar

rejser skrev:
vore nästan konstigt om du inte hängde med en 580 när du har 70cc mer och en matchvikt på 42kg :7peta :D :fyllisar

APAPAPAPAP..... Gurun har faktiskt fetat på sig och ligger nu på stadiga 65kg enligt dom senaste rapporterna!!! :7peta

//Ebbe a' 95kg.... :3freak

Edit: 94kg!!! Vägde mig nyss.... :banana

Last edited:
Ebbe skrev:
APAPAPAPAP..... Gurun har faktiskt fetat på sig och ligger nu på stadiga 65kg enligt dom senaste rapporterna!!! :7peta

//Ebbe a' 95kg.... :3freak

fan då e han nästan lika fet som mig med mina 68kg! :D

64,4 var sista noteringen :tungan

Jo, det jag menade var mera typ pengarna som det kostar att bygga en sådan där 576 eller 613 mojäng, men man lär ju svänga oxå så man hänger lixom ändå inte med de där schnabba mupparna :tungan

rejser skrev:
två av husabergs endurokillar körde av svingen under sina första tävlingar i vintras, kul sätt att börja säsongen på...

nämen det är faktiskt lite synd att att det alltid verkar vara nått skumt med husorna för det verkar ju va en kul hoj.

vad e det som händer så den skärihop? blir det tvärnit eller?

Synd att man aldrig verka få ordning på kvalitén på husaberg, trodde det skulle bli bättre nu i samma fabrik som KTM men tydligen inte... :huvet

ALLT verkar ju funka finfint förutom att någon KTMgubbe har satt ihop motorn lite väl tajt.....

....... typ så ivf

Annar så e det ju bara att gasa :tummenupp

mada skrev:
Synd att man aldrig verka få ordning på kvalitén på husaberg, trodde det skulle bli bättre nu i samma fabrik som KTM men tydligen inte... :huvet

mada skrev:
Och gissa varför...
Exakt som Heda säger är det samma problems på 04-Katoomerna och det beror ju såklart på att nån gjort en liten tabbe nånstans i monteringsinstruktionerna. Inget konstigt alls egentligen men jävligt onödigt och tråkigt.

mada skrev:

Kanske säger mer om KTM fabriken än om Husaberg... :7peta

Jo, ingen snackar ju om 525orna som har samma problem, nu e man ju färgad, men husa fick ju lite halvdant rykte med -01 -02modellerna sedan -03 funkade ju finfint å -04 har känt fel som de bara fixar om det pajar, hur tryggt känns det :rolleyes:

Jaja, vi får se om de som är "lagade" pinnar på finfint resten av sommaren så ska det nog inte vara någe att oroa sig för :Bugar

von reisen skrev:
Kanske säger mer om KTM fabriken än om Husaberg... :7peta

[QUOTE= å -04 har känt fel som de bara fixar om det pajar, hur tryggt känns det :rolleyes:

Garanti tiden på dessa cyklarna är väl bara 30 dagar? Men vad händer om skiten brakar ihop efter tex 50 dagar och det visar sig vara detta kända fabrikations fel? Går det på tillverkarens bekostnad eller måste man stå för det själv?

Jag köpte min 27e Nov å det hände typ i "nyss" det är inom ett halvår som den nya "garantin" gäller iom EU

ja jag ÄLSKAR då min lilla husa.......grym hoj inte alls som min -02 jag åkte ifjol......Känns mkt mer som en hoj nu inte så "grov" i gången liksom. :tummenupp

Jag diggar min phet oxå, PUZZ :tuttar :tummenupp

:rolleyes:

borggren skrev:
ja jag ÄLSKAR då min lilla husa.......grym hoj inte alls som min -02 jag åkte ifjol......Känns mkt mer som en hoj nu inte så "grov" i gången liksom. :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back