Husa 650 -02 "Supermotard"

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Fan har hittat en Husa 650 -02 supermotard å är jävligt köpsugen :D
Killen vill ha 40000:- :tummenupp Verkar jävligt billigt, har inte varit å kollat in hojen än bara mailat killen ifråga.Den är inte reggad för gatan men grejerna som behövs ska finnas.Verkar vara ett väldigt billigt objekt jag har hittat, eller vad tycker ni :confused: något man ska tänka på å kolla x-tra när man funderar på å köpa en husa 650 :confused:

Tacksam för alla seriösa svar :banana

Ha det gött

den är väll ban körd då om den inte är reggad.. om det är så, så vet ja inte va "rätt pris" är men hade den vart gat reggad så är det fan billigt :)

skall den reggas så vet jag inte exakt vad som gäller hos bilprovningen men det är väll typning av MC osv vet ej vad sånt kan kosta... men det är en kostnad man skall ha i åtanke iaf..

EDIT: om du köper husa är det lite pyssel va de gäller service å så..

Last edited:
husa

Han har enduro tändsystem och papper på den så det måste väl va en "fe" så om jag har fattat det rätt så är väl dom färdiga för reggbesiktning från fabrik eller?Hur har ni som köpt ny husa fe 650 gått tillväga för att få framföra den på svenka vägar?Någon som vet exakt vad som krävs och va det kan kosta :confused:

M V H

Hellraider skrev:
Han har enduro tändsystem och papper på den så det måste väl va en "fe" så om jag har fattat det rätt så är väl dom färdiga för reggbesiktning från fabrik eller?Hur har ni som köpt ny husa fe 650 gått tillväga för att få framföra den på svenka vägar?Någon som vet exakt vad som krävs och va det kan kosta :confused:

M V H
ja har ju inte köpt min ny men vad jag förstår så behöver du hänga på allt original som blinkers, bakstänka å diverse strypningar så den inte varvar mer än 5700rpm å får ut en effekt på ca 9kw ... står så i mina papper från VV tex.. om du reggar den ostrypt så tror jag att den går som mellan eller nästa tung med tanke på kw:en kan inte de där så värst noga hur det blir.. men det blir högre försäkring iaf om den reggas med mer än 9kw..

Last edited:
kolla upp modellen!

samtliga Husabergs FE- och FS-modeller (dock ej FS-C) ÄR godkända från fabrik. de är såkallat förregistrerade och det enda man i så fall behöver göra är att ställa på den o fixa försäkring så sköter sig resten självt. be att få en kopia lr scan på regbeviset i fall du känner dig osäker på hojens bakgrund. ta reda på EXAKT vilken modell det rör sig om.
lycka till!
//m

Exakt som ovanstående säger :fakta

Du ska se till att få med CoC-pappret bara. Sen behöver du inte ens besikta den, bara skicka in pappren till SBP/VV så kommer skylt osv hemskickat. Har han inget CoC kan du få det från Husaberg Scandinavia

Antar att det är denhär annonsen du kikat på.

Det varkar vara ett hopplock av -01 och -02 men finns allt och det verkar just i motorn kan väl 40 vara rimligt? Inte mer iaf... :)

//@

Plasten och motorn är 01 så det är nog en 01a. Men det ska inte vara nån skillnad för reggningen. Tokbra pris. Köp för tusan.

Supermoto skrev:
Plasten och motorn är 01 så det är nog en 01a. Men det ska inte vara nån skillnad för reggningen. Tokbra pris. Köp för tusan.

Men visst är ramen -02?

//@

d1ce skrev:
Men visst är ramen -02?

//@
Hur skulle man kunna se det??
Det enda som jag ser som talar om nåt om ramen är fästena till en 01-dämpare och då är nog resten av ramen 01 oxå.

Supermoto skrev:
Hur skulle man kunna se det??
Det enda som jag ser som talar om nåt om ramen är fästena till en 01-dämpare och då är nog resten av ramen 01 oxå.

Har sett en större bild på den där hojjen och då saknades fästet som håller den främre delen av ljuddämparen. Och då menar jag att det är 02-ram eller nyare?

//@

edit: http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=8540 klicka på bilden i annonsen.

d1ce skrev:
Har sett en större bild på den där hojjen och då saknades fästet som håller den främre delen av ljuddämparen. Och då menar jag att det är 02-ram eller nyare?

//@

edit: http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=8540 klicka på bilden i annonsen.
Har man sett. Jo fästet saknas... Kanske vore vettigt att kolla lite noggrannare vad det är då.
Men det spelar ingen roll om det är 01 eller 02 för reggningens skull bara det är en FE eller FS.

Supermoto skrev:
Har man sett. Jo fästet saknas... Kanske vore vettigt att kolla lite noggrannare vad det är då.
Men det spelar ingen roll om det är 01 eller 02 för reggningens skull bara det är en FE eller FS.

Jag är iaf lite skeptisk till sånnahär hopplock OM det inte finns kvitton, delvis för att man längre inte kan köpa i "god tro" och sedan känns det inte helt rätt. Men till rätt pris så, ja... :)

//@

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back