Husa 600 Fe som förstacykel?

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Är på jakt efter en cykel som jag ska ta mellankortet på. Vill gärna ha en 4-500 cc cykel. Men finner ingen vettig.
Har däremot funnit en 600 Fe för 25000:-

Är det för stort steg att ta från en Rs 125?
Är 190cm lång, så det är nog inga problem, tänkte mer på effekten. :)
 
det blir lite problem där, för om du försäkrar den på den efekten som den faktiskt levererar så har den förstort kw uttag för att kunna klassas som mellanvikt(nu kallat begränsad effekt). Tung MC med begränsad effekt som det kallas har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg.
Och Husaberg har betydligt mer än så

och om den är försäkrad som 6kw får att få ner premien så kan den endast gå som lättvikt. Så det hela blir ett moment 22.
 
Försäkringsbolaget försäkrar på vilken effekt de vill, helt beroende på vilket bolag det är. Det finns många som kör Husor på mellankort och det är en grym hoj.

Kör säger jag. :tummenupp
 
det blir lite problem där, för om du försäkrar den på den efekten som den faktiskt levererar så har den förstort kw uttag för att kunna klassas som mellanvikt(nu kallat begränsad effekt). Tung MC med begränsad effekt som det kallas har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg.
Och Husaberg har betydligt mer än så

och om den är försäkrad som 6kw får att få ner premien så kan den endast gå som lättvikt. Så det hela blir ett moment 22.
Den är reggad på 11 kw, så det är inga problem.
 
nr1 INGEN GATHOJ :mattias
nr2 Tål inte krypkörning vid till ex övningskörning inför körkortet.
nr3 Asgo hoj.:tummenupp
 
Den är lv reggad.
Tål inte? vaddå? Pajjar kopplingen eller?

:)

Det är en hoj du BÖR byta olja på var 5e körtimme samt byta slitdelar på hela tiden. Den är både dyr och dryg i drift på gata och inget jag rekommenderar för en student. Men anser du dig ha råd och tid att skruva så är det en helt sjukt rolig hoj. Ang krypkörningen så blir den helt enkelt för varm. En redan trimmad hoj från fabrik utan bättre kylning klarar inte manövrer i låga hastigheter utan att få lite blåst på kylaren. Tar lätt skada om du står vid rödljus för länge osv.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top