Husa 550 -01 vill inte starta

Yasha skrev:
2093811 Luft-/blandskruven har en tendens att skruva upp sig av vibrationerna, fel blandning (vare sig det är för mycket luft eller soppa) gör den svårstartad antar jag.

Den kollade vi igår, var rätt inställd men vi provade även att skruva lite på den utan framgång.

Jag är helt övertygad om att det är någon liten skitsak som jävlas men det gäller att komma på vad...

Du ska defintivt testa att slänga bort uppsamlingskärlet & se om det hjälper. Se oxå till att anteckna alla orginalinställningar på förgasaren innan du börjar ratta på den. Min erfarenhet av Dell Orto är dom kan vara jäkligt känsliga både för felinställd blandskruv samt uppsamlingskärl.

Barrett skrev:
2093877 Du ska defintivt testa att slänga bort uppsamlingskärlet & se om det hjälper. Se oxå till att anteckna alla orginalinställningar på förgasaren innan du börjar ratta på den. Min erfarenhet av Dell Orto är dom kan vara jäkligt känsliga både för felinställd blandskruv samt uppsamlingskärl.

uppsamlingsburken är en flaska och jag provade att ta bort skruvlocket, provade oxå att ta bort slangarna från förgasaren

jag tror på att det är gas i förskitaren

så där nu har jag fått igång hojen igen men den är riktigt grinig, behöver man bestycka om förgasaren om man byter från crossdämpare till enduro?? den verkar bli sur lätt

TERMINATOR skrev:
2095075 så där nu har jag fått igång hojen igen men den är riktigt grinig, behöver man bestycka om förgasaren om man byter från crossdämpare till enduro?? den verkar bli sur lätt

iom att crossdämpen är mer öppen än endurodämparen så ja, du bör minska munstycket lite. Men kör lite med hojjen och kolla sen på stiftet hur det ser ut.

Fint att det löste sig och jag är sååå avundsjuk på dina bull dekaler, mina verkar ha fastnat någonstanns :mad:

TERMINATOR skrev:
2095075 så där nu har jag fått igång hojen igen men den är riktigt grinig, behöver man bestycka om förgasaren om man byter från crossdämpare till enduro?? den verkar bli sur lätt
Fan va gött! :) :tummenupp
Skönt att det inte var nåt fel på den, du var lite uppgiven sist vi snackade. :näsblod
(Med all rätt iofs).

Har du fått ordning på frambromsen också?

Jävlar vad vi ska slå nytt rekord i snigelfart på lördag. :yoparty :rolleyes:

Kyckling skrev:
2095566 Fan va gött! :) :tummenupp
Skönt att det inte var nåt fel på den, du var lite uppgiven sist vi snackade. :näsblod
(Med all rätt iofs).

jag ska slänga på crossburken igen och sen köra får vi se vad som händer.

nää frambromsen är inte klar, min polare som brukar hjälpa mer att lufta har inte varit anträffbar :hihi :hihi så på fredag kväll måste du hjälpa mej att fixa det

Carpe me skrev:
2095206 iom att crossdämpen är mer öppen än endurodämparen så ja, du bör minska munstycket lite. Men kör lite med hojjen och kolla sen på stiftet hur det ser ut.

det verkar som att den surar igen lite nu men jag provar med crossdämparen, tycker inte att det va nämnvärd skillnad på ljudvolymen, snarare så mullrade crossdämpare mer dåvare :banana :banana

Kyckling skrev:
2095566 Fan va gött! :) :tummenupp
(Med all rätt iofs).

Om jag hinner dit så kommer jag vara rekordhållare säsongen ut :crash

Skönt att det löste sig termos! Jag mätte upp CO och sånt skit på min när den var likadan i tron om att bestyckningen/skruvningen var dålig men i mitt fall var det inte så. Så skulle det strula kan du ju alltid ringa så kommer du över med hojen så ber jag Janne snällt att mäta upp den och bestycka den åt dig.

Dee_cati skrev:
2095946 Om jag hinner dit så kommer jag vara rekordhållare säsongen ut :crash

Skönt att det löste sig termos! Jag mätte upp CO och sånt skit på min när den var likadan i tron om att bestyckningen/skruvningen var dålig men i mitt fall var det inte så. Så skulle det strula kan du ju alltid ringa så kommer du över med hojen så ber jag Janne snällt att mäta upp den och bestycka den åt dig.

låter bra, jobbar ha på kvällar och helger?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back