Husa 410?

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1 -00
Tjenare, börjar med att tala om att jag är total nybörjare på SM.
Körde en del cross i min ungdom, men det blev landsvägsmaskin när jag fyllde 16.

Har dom senaste åren trånat efter en enduro att leka i skogen med och har nu fått möjlighet att köpa en Husa 410 -95 för en billig penning.

Min fråga till er är: Har denna hoj några möjligheter att även bli en hyfsad motard?

Har nu pratata med killen som säljer i stället för genom femtioelva polare.
Det är alltså ingen Husa utan en Husqvarna 410 TE -95, priset ligger under 20k vilket måste vara ganska bra, eller?

Undrar fortfarande om man kan bygga om denna för lite SM bus?
Har läst att man ska köpa hjul, däck och bättre frambroms och det går att hitta begagnat för ca 10-15k.
Men hur fungerar det med gaturegistrering och försäkringar?

buLLit skrev:
Har nu pratata med killen som säljer i stället för genom femtioelva polare.
Det är alltså ingen Husa utan en Husqvarna 410 TE -95, priset ligger under 20k vilket måste vara ganska bra, eller?

Undrar fortfarande om man kan bygga om denna för lite SM bus?
Har läst att man ska köpa hjul, däck och bättre frambroms och det går att hitta begagnat för ca 10-15k.
Men hur fungerar det med gaturegistrering och försäkringar?

Är den reggad för gata är det bara att åka men är den E-reggad måste du ha enduro licens och va med i en svemo ansluten klubb för att endast få åka på vägen till och från tävling/träning.

Vet inte om det går att Lv-regga den hojen men ring till den tekninska avdelningen på bilprovningen så kan nog dom svara på det mesta, det som kan vara svårt är ju ljudet, måste kanske ha ett bullerintyg från Husqvarna.

Angående SM så borde det väll funka, vet inte hur effekten är på hojen men folk kör ju med WR426 mm så varför inte.
För 10-15tusen kan du nog få nya fälgar mm skulle jag tro. Skicka ut en massa köpes annonser på alla annons sidor du hittar så får du säker tag på några fälgar.

Evil M skrev: