Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ljunghusen skrev:Tja. Den modellen såldes endast som e-reg, och sen har vissa lv-reggad dom, korrekt?
Hur mkt effekt och tjänstevikt har den som lv-reggad, i regbeviset? Har bara a-begränsat kort
/Anton
edit: Undrar samma sak om 600 FE![]()
David P. skrev:Beror på vilka årsmodeller du menar. Fram till -99 bara e-reg med fulleffekt. Står angiven på runt 50hkr i pappret o tillsammans med 109kg blir det lite för mkt. Tror inte 400 har funnits "strypt". Visserligen inte nån annan Husa heller förutom i pappret, har iaf aldrig hört talas om en strypt Husa i verkligheten!
00- o framåt är det enklare med lv-reg, vet inte hur det är med effekten i 600 dock. Polarns 650 02 kan du köra med begränsat kort, men jag rekommenderar verkligen inte en 650 till någon med begränsat kort!
Mvh
David
chukabowa skrev:haha.. blev du sugen efter gårdagens runda eller?
Ljunghusen skrev:Det är endast effekten i pappret jag bryr mig om, ska ändå köras på fulleffekt
Ringde och snackade med en 400fe´ägare, han hade 33kW i regbeviset![]()
Han hävdade dessutom att det inte är några problem att köra e-reggat på gatan, då polisen inte kan bevisa att man inte är påväg till en svemoarrangerad tävling. Hurvida stämmer det?
David P. skrev:Nja, är väl egentligen hur lätt som helst o kolla. O det ligger nog på dig o bevisa att du är på väg till en svemo-arrangerad träning eller tävling. Inte att rekommendera om man bara ska köra gata. O andra sidan har jag inte hört nån som åkt fast för det. Men man kan väl alltid puttra nån kilometer på väg till skogvägarna. Viktigt bara kolla vad som gäller om olyckan är framme o du inte är på väg till det ena eller andra!
Mvh
David
Ljunghusen skrev:Mja de känns inte riktigt rätt. Skippar idén helt och hållet. Dock inte lätt att hitta en lv-reggad knarr för max 30 loppor som får köras på a-begkort![]()
David P. skrev:Som sagt, polarn har en kanonfin FE650 02 till salu för 32k, lv-reg på 9kW om du är modig..
Mvh
David
Omkring 9-10kW från -02 och framåt.Strypt när dom kommer från fabrik,vissa handlare har väl avstrypt,annars har förmodligen första ägaren gjort det...Är i princip okörbart med strypningarna kvar. En -02 står väl inte högre än så,bra för köpare,surt för säljare.Jag köpte en ny 501 -02 för 67000,såldes juli -04 för 37000,med precis 100 drifttimmar.300kr/timme i värdeminskning. :kockoLjunghusen skrev:Låter billligt.. för billigt?![]()
Var bor han?
Är 9kw standard på dom som lv-reggade?
Åmotar´n skrev:Omkring 9-10kW från -02 och framåt.Strypt när dom kommer från fabrik,vissa handlare har väl avstrypt,annars har förmodligen första ägaren gjort det...Är i princip okörbart med strypningarna kvar. En -02 står väl inte högre än så,bra för köpare,surt för säljare.Jag köpte en ny 501 -02 för 67000,såldes juli -04 för 37000,med precis 100 drifttimmar.300kr/timme i värdeminskning. :kocko
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |