Typiskt - o ja som inte kan uiiiiilla....Får börja träna på det på gamla dar, ska bara försöka hitta den där knappen som stänger av "Mother" så jag får göra som jag vill med den här hojen...
![]()
![]()
Mother-knappen sitter på vänster sida Peter

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Typiskt - o ja som inte kan uiiiiilla....Får börja träna på det på gamla dar, ska bara försöka hitta den där knappen som stänger av "Mother" så jag får göra som jag vill med den här hojen...
![]()
![]()
Har ni inte råd med framdäck eller varför håller ni på så där?![]()
Dom ska kanske testa om det är sant att motorn skär när oljepumpen inte får tag i motoroljan när hojen enbart rullar på bakhjulet.![]()
ZZR1400 ska väl gå hyffsat lätt att köra wheelies med![]()
nja , bara om den e turbokonverterad , annars saknas nog kRafTen för å slanga![]()
Det är för att du kör trajja. Framhjulet är i luften så mycket att du märker det bara de få gånger det tar i backen.Kan inte wheela själv, men märker ibland att jag slår ner framhjulet och då känner jag mig ball![]()
Ett av dom största faktorn varför jag ens har en gathoj trotts att jag har en banhoj är just för att njuta mina wheelies.
Kan man inte wheela så har man missat nåt riktigt nice med hojåkning. Till och med Rossi och andra pro förare wheelar när de går i mål för det är en skön känsla.
De som kör hoj och gnäller över bakhjulskörning är de som ej kan/vågar.
En wheelie bevisar att man har koll på gas känslan. Vart, när och hur kraften kommer.
(Jag kan inte wheela så är det avklarat)Pic or it never happend![]()
Tror det är fler än jag som gärna ser när du drar upp Guldvingen på slangen.
Som Pisken skrev
(Jag kan inte wheela så är det avklarat)
Trodde inte ens det gick för mig... detta hände igår.. Plockar upp en kompis (bara hjälm och inga skydd) vi ska åka inom byn i 2 km och det var 28 grader varmt. Som vanligt ger jag fullgas och han måste lutat sig bak eller något för innan jag vet vad fan som händer så har vi båda två gjort en powerwheelie. Jag tänkte typ "shieet, mindre gas" och släpte gasen. BAM! och vi var i marken igen, helskinnade. Haha man var lite pumpad med adrenalin främst för att man absolut inte var med på noterna.
Han var inte heller med på noterna och höll på att ramla av
p.s. funderar på att köpa någon 5000:- cross som jag kan leka med...
Trodde inte ens det gick för mig... detta hände igår.. ...........
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |